Des d’aquest dimecres, Diari Maresme, editat per Lladó Comunicació, és la versió digital del nou periòdic setmanal Línia Maresme, que acaba de llançar el Grup Comunicació 21. Amb aquest acord, signat per les dues empreses editores a la seu de l’Associació Catalana de la Premsa Gratuïta i Mitjans Digitals (ACPG), ambdós mitjans compartiran continguts, sumaran audiències i aprofitaran infraestructures comunes.

Tot i que les dues capçaleres mantindran la seva independència, el lector podrà llegir a Diari Maresme –que també es podrà accedir a través del domini liniamaresme.cat– els continguts dels dos mitjans, augmentant substancialment l’oferta informativa, i posant èmfasi tant en les notícies d’última hora, com en l’anàlisi, l’opinió i els serveis.

Entre altres punts, l’acord de col·laboració farà possible que Comunicació 21 pugui explotar comercialment els espais publicitaris de Diari Maresme i, a la vegada, sumi la seva audiència al projecte de premsa de proximitat que està desenvolupant amb capçaleres com els setmanaris Línia Vallès, Línia Badalona i les deu edicions mensuals de Línia Barcelona que es distribueixen als districtes de la ciutat (incloent la quinzenal Línia Sants).

Diari Maresme, dirigit pel periodista Ramon Texidó, va néixer l’octubre de 2006, i havent publicat 9.000 notícies pròpies –gràcies a una xarxa de més de 60 col·laboradors– està a punt d’arribar al milió de pàgines vistes.

Per la seva banda, el periòdic Línia Maresme, dirigit per Ivana Padierna, abasta els municipis del Baix Maresme i es distribueix gratuïtament, tots els dimarts, des d’El Masnou fins a Cabrera, passant per Alella, Teià, Premià de Mar, Premià de Dalt, Vilassar de Mar, Vilassar de Dalt i Cabrils. Els 15.000 exemplars setmanals, auditats per OJD, arriben als lectors a través de tota la xarxa dels comerços, centres cívics, biblioteques i ajuntaments de la zona.

El periodista Albert Lladó, editor de Diari Maresme, va valorar molt positivament l’aliança: “Sempre hem cregut que la crisi econòmica era temps d’oportunitats per cercar sinèrgies”. En aquest sentit, va assegurar que l’acord amb el Grup Comunicació 21 és “un pas més en el nostre compromís amb el periodisme de proximitat, que vol garantir el rigor i la independència”.

Per la seva part, David Centol, editor del Grup Comunicació 21, creu que la signatura “ens permet seguir creixent de forma no orgànica a través de Diari del Maresme, i possibilita millorar el nostre posicionament a la xarxa”.

Centol explica que “Lladó Comunicació ja és el nostre proveïdor tecnològic, amb un nivell de satisfacció òptim, i amb la signatura d’avui explorem nous camps de col·laboració que ens permeten aplicar sinèrgies en els camps dels continguts, la difusió i la comercialització”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram