comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

A FONS

La producció catalana en el nou ordre audiovisual mundial

La producció catalana en el nou ordre audiovisual mundial

Joan Maria Corbella | 23/12/2016 a les 10:48

  Els darrers dies s’han donat a conèixer noves dades que mostren la dependència enorme de les productores audiovisuals catalanes respecte als encàrrecs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (Crónica [...]

Saül Gordillo: “Que se li demanin tantes coses a Catalunya Ràdio és un estímul”

Saül Gordillo: “Que se li demanin tantes coses a Catalunya Ràdio és un estímul”

Joan Salicrú / Clack | 14/11/2016 a les 18:18

Saül Gordillo (Calella, 1972) és un home avesat a assumir grans reptes. Després de dedicar una primera part de la seva carrera al diari El Punt, quan pràcticament ningú hi [...]

‘Joc de Trons’ o ‘Dexter’: les sèries posen fi al model de pares tradicionals

‘Joc de Trons’ o ‘Dexter’: les sèries posen fi al model de pares tradicionals

Raquel Font | 2/11/2016 a les 13:41

Homeland, Breaking Bad, Dexter, Mad Men, Perdidos, The Wire, True Detective, Joc de trons… Les sèries són moda. Són el producte cultural del segle XXI. Les mirem on volem i [...]

Eduard Pujol: “Som com la banda sonora d’una pel·lícula”

Eduard Pujol: “Som com la banda sonora d’una pel·lícula”

Quim Miró | 28/9/2016 a les 21:10

Fa quatre anys i mig que el martorellenc Eduard Pujol va assumir el repte de dirigir RAC1. Des de la planta 15 de la Torre Catalunya la perspectiva és allargada [...]

L’imperi dels youtubers, en risc

L’imperi dels youtubers, en risc

Núria Bigas Formatjé | 23/9/2016 a les 13:16

La política publicitària de YouTube ha canviat aquest setembre. Aquest fet fa trontollar l’imperi dels youtubers, veritables ídols de masses de la popular plataforma de vídeo. A partir d’ara, si s’utilitzen insults, un llenguatge [...]

Com podem combatre la mirada masculina als mitjans?

Com podem combatre la mirada masculina als mitjans?

Marta Roqueta | 2/8/2016 a les 20:17

La “mirada masculina” –male gaze en anglès– és un terme encunyat per la crítica cinematogràfica feminista Laura Mulvey el 1975. Fa referència a com la majoria d’arts visuals es construeixen [...]

La difusió dels diaris en paper cau un 8,69%

La difusió dels diaris en paper cau un 8,69%

Pere Giménez | 2/8/2016 a les 17:54

La reducció de la difusió dels diaris impresos no s’atura. Segons les dades certificades d’OJD corresponents al 2015, en el conjunt de Catalunya, Illes Balears i País Valencià totes les [...]

De programes a continguts transmèdia

De programes a continguts transmèdia

Daniel Condeminas i Tejel | 23/7/2016 a les 10:59

La imparable transformació de l’audiovisual que esborra les fronteres tradicionals entre mitjans i audiències El relat, l’art d’explicar històries de ficció o reals, forma part de la nostra condició d’humans, pel [...]

Ramon Grau: “No sé si som una estructura d’Estat, però gairebé”

Ramon Grau: “No sé si som una estructura d’Estat, però gairebé”

Pere Giménez | 15/7/2016 a les 09:22

L’editor del grup santcugatenc Totmedia, Ramon Grau, és president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) des de juliol de 2015, gairebé un any després que l’entitat hagués apostat [...]

Periscope: l’aplicació que fa visible allò (fins ara) invisible

Periscope: l’aplicació que fa visible allò (fins ara) invisible

Núria Bigas Formatjé | 24/3/2016 a les 17:38

  Centenars de testimonis dels atemptats de Brussel·les retransmetien dimarts en directe la barbàrie que vivien. Ho feien a través de Periscope, l’aplicació que permet mostrar la vida en temps real. [...]

La postproducció digital: la qualitat cinematogràfica arriba als continguts televisius

La postproducció digital: la qualitat cinematogràfica arriba als continguts televisius

Daniel Condeminas i Tejel | 31/7/2015 a les 14:07

“Això ja ho arreglarem a la postpo”. És una frase quasi mítica al món del cinema, que expressa la confiança quan s’ha produït un problema en el rodatge, ja sigui [...]

Les estratègies dels digitals en català per sumar audiències

Les estratègies dels digitals en català per sumar audiències

Pere Giménez | 27/7/2015 a les 20:49

Any rere any, els diaris digitals en català van incrementant audiències, superant periòdicament les seves respectives marques i guanyant pes en el mapa comunicatiu. A l’hora de comptar usuaris únics, [...]

Brauli Duart: “Proposo crear un consorci entre IB3, RTVV i CCMA per col·laborar al màxim nivell”

Brauli Duart: “Proposo crear un consorci entre IB3, RTVV i CCMA per col·laborar al màxim nivell”

Pere Giménez | 7/7/2015 a les 10:20

Brauli Duart es va incorporar a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals el gener de 2008 com a conseller, i el març de 2012 va accedir a la presidència, enfrontant-se [...]

La Vanguardia, Última Hora i Levante-EMV: els més llegits el 2014 als Països Catalans

La Vanguardia, Última Hora i Levante-EMV: els més llegits el 2014 als Països Catalans

Pere Giménez | 18/2/2015 a les 19:02

Les dades d’OJD corresponents al conjunt de 2014 mostren com La Vanguardia, Última Hora i Levante-EMV són els diaris que van tenir una major difusió a Catalunya, Illes Balears i [...]

Ton del Pozo: “Barcelona continua tenint una capacitat creativa molt forta”

Ton del Pozo: “Barcelona continua tenint una capacitat creativa molt forta”

Pamela Martínez | 27/1/2015 a les 20:13

Entrevista a Ton del Pozo, degà del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya. La Publicitat és un dels sectors que ha patit la pitjor crisi de la història. Què [...]

Museu de l’audiovisual de Barcelona: una assignatura pendent

Museu de l’audiovisual de Barcelona: una assignatura pendent

Daniel Condeminas i Tejel | 9/1/2015 a les 19:22

La llista de ciutats amb grans museus de la televisió i del cinema és llarga: Nova York, Berlín, Los Ángeles, París, Londres, Torí o Bradford, per esmentar algunes de les [...]

La diferència d’edat entre presentadors i presentadores s’accentua en els informatius

La diferència d’edat entre presentadors i presentadores s’accentua en els informatius

Redacció | 31/12/2014 a les 18:36

L’aspecte físic i la joventut pesa més en les dones que en els homes a l’hora de presentar espais televisius, un fet que és més evident en els informatius. En [...]

Loppacher: “Estem reflexionant sobre la inclusió o no d’un cànon per finançar la TV pública”

Loppacher: “Estem reflexionant sobre la inclusió o no d’un cànon per finançar la TV pública”

Pere Giménez | 16/12/2014 a les 17:00

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya realitza una tasca tan necessària com sovint qüestionada. Ara, a més, amb la crisi econòmica i del sector, la irrupció de les noves tecnologies, [...]

“Hem picat molta pedra perquè els ciutadans continuïn orgullosos dels seus mitjans públics”

“Hem picat molta pedra perquè els ciutadans continuïn orgullosos dels seus mitjans públics”

Vern Bueno / AMIC | 11/11/2014 a les 09:59

Carles Prats (Barcelona, 1975) ha iniciat la sisena temporada com a presentador del Telenotícies migdia de TV3 juntament amb Núria Soler, després d’haver estat durant set anys corresponsal a París [...]

La bona salut del català a la xarxa es juga el futur en les tecnologies emergents

La bona salut del català a la xarxa es juga el futur en les tecnologies emergents

Albert Ribas | 17/10/2014 a les 18:23

Bo, en creixement, però amb un ampli camp per recórrer i amb alguns punts febles. Aquest podria ser un breu diagnòstic de l’estat de la llengua catalana a la xarxa. [...]

El 60% de les portades sobre el català als diaris de Madrid són negatives

El 60% de les portades sobre el català als diaris de Madrid són negatives

Redacció | 30/9/2014 a les 18:13

Un informe de Mèdia.cat i la Fundació Catalunya indica que el 60% de les portades dels quatre principals diaris editats a Madrid (El País, El Mundo, ABC i La Razón) [...]

Els reptes del mercat audiovisual en el context internacional

Els reptes del mercat audiovisual en el context internacional

Daniel Condeminas i Tejel | 22/9/2014 a les 11:36

La televisió, des del punt de vista dels continguts audiovisuals que es poden gaudir dins i fora del que fins fa poc era la seva única finestra –la pantalla de [...]

La premsa de proximitat afronta amb esperança un any que es preveu d’inflexió

La premsa de proximitat afronta amb esperança un any que es preveu d’inflexió

Arnau Nadeu | 9/9/2014 a les 20:34

“Si vols mirar endavant, mira enrere”, em diu Jaume Guillamet, doctor en Història Contemporània per la UB i catedràtic del Departament de Comunicació de la UPF, quan li pregunto pel [...]

La cobertura sobre la violència masclista a les TV catalanes millora

La cobertura sobre la violència masclista a les TV catalanes millora

Redacció | 19/6/2014 a les 23:14

Un informe del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) indica que el tractament de les informacions sobre la violència masclista ha millorat lleugerament i en línies generals respecte anys precedents. [...]

El pla de reordenació de la TDT genera moltes incògnites

El pla de reordenació de la TDT genera moltes incògnites

Redacció | 21/5/2014 a les 12:51

El decret llei per reordenar l’espai radioelèctric, el qual podria fer tancar un dels dos múltiplex de què disposa TV3, no s’aprovarà aquest divendres, sinó més endavant, segons ha confirmat [...]

El 69% de les notícies sobre el sobiranisme en portada a la premsa espanyola són negatives

El 69% de les notícies sobre el sobiranisme en portada a la premsa espanyola són negatives

Redacció | 17/3/2014 a les 22:33

Les portades dels quatre principals diaris espanyols parlen per sí soles. En dos anys, el 69% de les informacions que han publicat sobre el procés sobiranista tenien connotacions negatives, mentre [...]

La difusió de diaris impresos a Catalunya va caure un 10,10% el 2013

La difusió de diaris impresos a Catalunya va caure un 10,10% el 2013

Redacció | 31/1/2014 a les 16:30

Al llarg de l’any passat, la difusió dels diaris fets a Catalunya va decréixer una mitjana del 8,35% respecte el 2012, segons dades d’OJD. Aquesta davallada generalitzada es va produir [...]

Davallada general de la difusió dels diaris catalans

Davallada general de la difusió dels diaris catalans

Redacció | 20/12/2013 a les 07:06

De gener a octubre, la difusió dels diaris fets a Catalunya ha caigut una mitjana del 7,97% respecte el mateix període del 2012, segons dades facilitades per Media Hotline. Aquesta [...]

La premsa comarcal resisteix millor la crisi que la generalista

La premsa comarcal resisteix millor la crisi que la generalista

Redacció | 8/10/2013 a les 15:58

La crisi econòmica i la dels mitjans també afecten les publicacions de l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal i Local (ACPC), però aquestes resisteixen millor que la premsa generalista. Així [...]

La veu de les dones està infrarepresentada als espais d’opinió

La veu de les dones està infrarepresentada als espais d’opinió

Redacció | 22/7/2013 a les 21:59

El 2012, la població catalana estava formada per un 50,57% de dones, però la seva representativitat és del 21,43% a les pàgines dels diaris, del 23,53% a la televisió, i [...]

Roger Palà: “Els diaris han dimitit del periodisme d’investigació”

Roger Palà: “Els diaris han dimitit del periodisme d’investigació”

Pere Giménez | 6/6/2013 a les 13:59

El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha impulsat per tercer any l’Anuari Mèdia.cat, una aposta per l’slow journalism que posa el focus en 15 silencis mediàtics del 2012. Sobre el [...]

Josep Carles Rius: “Catalunya Plural vol defensar les conquestes socials a través del periodisme”

Josep Carles Rius: “Catalunya Plural vol defensar les conquestes socials a través del periodisme”

Pere Giménez | 22/5/2013 a les 00:01

Catalunya Plural va néixer el novembre del 2012 com l’edició catalana d’eldiario.es, però la setmana passada va començar a caminar sola com a mitjà independent, tot i que hi manté [...]

Només 1 o 2 de cada 10 nous titulats treballarà en mitjans

Només 1 o 2 de cada 10 nous titulats treballarà en mitjans

Redacció | 21/2/2013 a les 13:04

Un estudi de l’equip de Digilab-Media, Strategy and Regulation de la Facultat de Comunicació Blanquerna, encarregat pel Col·legi de Periodistes de Catalunya, deixa constància de la delicada situació que travessa [...]

Magda Bandera (La Marea): “El periodisme ha de vigilar qui mana, però amb rigor”

Magda Bandera (La Marea): “El periodisme ha de vigilar qui mana, però amb rigor”

Pere Giménez | 30/1/2013 a les 19:18

Després de la desfeta de l’edició en paper de Público han sorgit nombroses iniciatives periodístiques endegades per extreballadors del diari. Entre elles destaca La Marea, un projecte cooperatiu centrat en [...]

Els ‘mediaddictes’ creixen un 30%: un de cada dos catalans ja ho és

Els ‘mediaddictes’ creixen un  30%: un de cada dos catalans ja ho és

Redacció | 3/12/2012 a les 21:23

3.19.000 persones, el 49,7% de la població catalana major de 14 anys, fa un consum intens de mitjans de comunicació: internet i mòbil, diaris, revistes, ràdio i televisió. A més, [...]

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
 

+ NOTÍCIES

 

TVE pren mesures per evitar noves multes per publicitat encoberta

RTVE ha decidit recórrer davant l'Audiència Nacional les diferents multes imposades per la [...]

Mediapro incorpora la productora de Daniel Burman

La relació entre Mediapro i Oficina Burman puja de nivell. La productora argentina del [...]

La FAPE crea el premi Palabra

La Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya ha obert la convocatòria de la primera [...]

Salvador Enguix, Empar Marco i Josep Ramon Lluch aspiren a dirigir la nova RTVV

El consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ha escollit tres [...]

Núvol fa créixer el seu projecte

Coincidint amb el seu cinquè aniversari (el compleix a l'abril), el digital cultural Núvol ha [...]

Unanimitat per obrir TV3 a la participació ciutadana

La comissió de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va [...]

El festival Sitges Next reformula els seus premis

Els dies 5 i 6 de maig se celebrarà la tercera edició del festival d'innovació en comunicació [...]

Lavinia entra en l'accionariat de l'agregador audiovisual Tviso

El grup Lavinia ha adquirit una participació minoritària de la start-up Tviso, un agregador [...]

Línia Vallès arriba a les 600 edicions revalidant el lideratge

El setmanari Línia Vallès ha editat aquest divendres el seu número 600. La capçalera, fundada [...]

Beatriz Setuain, nova directora d'Imagina International Sales

Mediapro ha promocionat Beatriz Setuain Arraiza com a nova directora de la distribuïdora [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.