comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

A FONS

Redacció | Actualitzat el 20 Desembre 2013 a les 07:06

De gener a octubre, la difusió dels diaris fets a Catalunya ha caigut una mitjana del 7,97% respecte el mateix període del 2012, segons dades facilitades per Media Hotline. Aquesta davallada generalitzada s’ha produït principalment per la caiguda de les vendes a quiosc, del 14,63%, i de la difusió per altres canals (subscripcions col·lectives i vendes en bloc a administracions i empreses), del 3,22%, i en menor mesura per les subscripcions individuals, que cauen un 1,07%.

Si a les xifres dels diaris catalans s’hi afegeixen les de les capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya, la caiguda de la difusió encara és més pronunciada, del 9,65%. En concret,en conjunt les vendes a quiosc retrocedeixen un promig del 13,20%, la difusió per altres canals ho fa un 11,14%, i les subscripcions un 1,60%.

Difusió total

Segons les dades de Media Hotline, durant els primers deu mesos del 2013, La Vanguardia es manté com el diari que té una major difusió a Catalunya, amb una mitjana diària de 146.668 exemplars, retrocedint un 10,03% respecte el mateix període de l’any passat. Per darrere es troben El Periódico, amb 92.117 exemplars de promig (-5,75%); El País, 28.419 (-15,75%); El Punt Avui, 24.280 (-8,37%); l’Ara, 13.394 (-3,01%); El Mundo, 10.997 (-5,79%); Segre, 9.964 (-5,36%); Diari de Tarragona, 9.716 (-4,81%); La Razón, 7.965 (-41,01%); Regió 7, 5.983 (-6,42%); Diari de Girona, 5.830 (-5,12%); ABC, 4.116 (-6,30%), i Diari de Terrassa, amb una mitjana de 3.336 exemplars diaris (-14,64%).

Vendes a quiosc

La major difusió del diari de Godó, però, no és gràcies a les vendes a quioscos i llibreries, sinó al major nombre de subscriptors individuals i als altres canals de difusió. Així, El Periódico lidera les vendes en establiments amb una mitjana de 57.184 exemplars diaris durant els deu primers mesos de l’any, un 14,02% inferior al 2012. A continuació sí trobem La Vanguardia, amb 43.903 exemplars de promig (-20,16%), seguida d’El País, amb 18.785 (-13%); El Punt Avui, 9.889 (-4,18%); l’Ara, 9.506 (-7,13%); El Mundo, 8.179 (-0,29%); Diari de Tarragona, 4.460 (-10,02%); Segre, 4.361 (-7,23%); La Razón, 4.179 (+7,05%, l’únic que puja); ABC, 3.099 (-0,78%); Diari de Girona, 2.671 (-7,99%); Regió 7, 2.166 (-8,90%), i Diari de Terrassa, 1.503 exemplars (-21,05%).

Altres canals de difusió

La Vanguardia és amb diferència el diari que gaudeix d’una major difusió mitjançant les vendes en bloc i les subscripcions col·lectives, amb 40.314 exemplars de mitjana diària. La xifra suposa un retrocés del 10,61% respecte els deu primers mesos del 2012, en bona part per les fortes davallades de juliol i agost (del 28,58 i el 40,53%, respectivament). El Periódico és el segon diari amb més difusió per altres canals, amb 29.468 exemplars (un 7,61% més que l’any passat), però la resta queden a molta distància. Cal destacar que capçaleres com El Mundo i La Razón tenen una major difusió extra que la majoria de diaris catalans, malgrat patir una considerable davallada.

En concret, La Razón ha difós a Catalunya per altres canals 3.663 exemplars de mitjana diària durant els deu primers mesos de l’any (-61,31%); El País, 3.152 (-39,49%); Diari de Tarragona, 2.990 (+4,29%) El Mundo, 1.723 (-22,41%); El Punt Avui, 1.612 (-10,32%); l’Ara, 1.539 (+6,98%); Regió 7, 1.390 (-0,55%); Segre, 1.352 (-1,62%); Diari de Girona, 1.222 (+7,94%); ABC, 749 (-21,91%), i Diari de Terrassa, 463 exemplars (-13,02%).

Subscripcions individuals

Pel que fa a les subscripcions individuals, el diari que en té més és La Vanguardia, amb 62.451 exemplars de mitjana diària de gener a octubre (-0,76%), però la segona capçalera no és el diari de Zeta, sinó El Punt Avui, amb 12.779 exemplars (-11,13%).

A continuació trobem El País, amb 6.481 exemplars de promig (-6,47%); El Periódico, amb 5.465 (+42,18%); Segre, 4.251 (-4,54%); Regió 7, 2.427 (-7,29%); Diari de Tarragona, 2.266 (-4,94%); l’Ara, 2.348 (+10,02%); Diari de Girona, 1.937 (-8,18%), i Diari de Terrassa, 1.371 (-6,94%).

Els tres últims llocs en subscripcions individuals els ocupen capçaleres de Madrid: El Mundo, amb 1.094 exemplars diaris de mitjana (-12,35%); l’ABC, amb 268 (-13,59%), i La Razón, amb un promig de 124 (-7,35%).

Els diaris espanyols cauen més que els catalans

En termes generals, les quatre capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya pateixen en conjunt una davallada major que la dels diaris catalans, excepte en les vendes a quiosc. En concret, respecte al període gener-octubre de l’any passat, els diaris catalans aquest 2013 han difós una mitjana diària de 311.287 exemplars, un retrocés del 7,97%, mentre que els madrilenys, amb 51.496 exemplars de promig, cauen un 18,65%.

En la venda a establiments, però, les capçaleres catalanes, amb 135.642 exemplars de mitjana, cauen un 14,63%, mentre que les de Madrid, amb 34.242 exemplars, ho fan la meitat, un 7,01%.

Quant a la difusió per altres canals, els diaris catalans registren un promig de 80.349 exemplars diaris, un 3,22% menys que l’any passat, mentre que els de Madrid es queden amb 9.288, que representa una caiguda del 47,99%.

Finalment, en subscripcions individuals, les capçaleres catalanes també pateixen un retrocés menor respecte les de Madrid: les primeres, amb 95.295 exemplars de mitjana en conjunt, retrocedeixen un 1,07%, i les segones, amb 7.966 exemplars, ho fan un 7,59%.

Article elaborat en col·laboració amb el Butlletí de l’ACPG amb dades de Media Hotline.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Primer pas al Congrés per canviar el sistema d'elecció del president de RTVE

El Congrés dels Diputats ha admès a tràmit una proposta del PSOE per modificar la Llei de [...]

L'APPEC reparteix 9.000 revistes en bars per fomentar la lectura en català

L'associació Editors de Revistes i Digitals (nova nomenclatura de l'APPEC, abans Associació [...]

Convocat el 3r premi Ramon Juncosa de periodisme transfronterer

El Departament de Presidència ha obert la convocatòria de la tercera edició del Premi Ramon [...]

El canal 33 homenatja el món del còmic

Coincidint amb la 35a edició del Saló Internacional del Còmic de Barcelona, el canal 33 [...]

infoLibre segueix reduint pèrdues

L'editora d'infoLibre ha tancat el 2016 amb unes pèrdues d'explotació de 131.157 euros, una [...]

Estudiants de la UdL posen en marxa una revista digital

Tres estudiants del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida [...]

L'exposició 'La política retratada' repassa els darrers 40 anys a través de l'humor gràfic

El Palau Robert de Barcelona acull fins a l'11 de juny l'exposició La política retratada. La [...]

El Mercat Audiovisual de Catalunya amplia el camp d'acció

La Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers acollirà el 14 i el 15 de juny la 18a edició [...]

El Super3 incentiva l'aprenentatge de llengües

El canal Super3 ha posat en marxa la iniciativa It's amazing, la qual promou l'aprenentatge [...]

L'AMIC celebrarà la seva 20a assemblea el 16 de juny a Reus

El proper divendres 16 de juny, Reus acollirà la 20a assemblea general ordinària de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.