comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

A FONS

Redacció | Actualitzat el 20 Desembre 2013 a les 07:06

De gener a octubre, la difusió dels diaris fets a Catalunya ha caigut una mitjana del 7,97% respecte el mateix període del 2012, segons dades facilitades per Media Hotline. Aquesta davallada generalitzada s’ha produït principalment per la caiguda de les vendes a quiosc, del 14,63%, i de la difusió per altres canals (subscripcions col·lectives i vendes en bloc a administracions i empreses), del 3,22%, i en menor mesura per les subscripcions individuals, que cauen un 1,07%.

Si a les xifres dels diaris catalans s’hi afegeixen les de les capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya, la caiguda de la difusió encara és més pronunciada, del 9,65%. En concret,en conjunt les vendes a quiosc retrocedeixen un promig del 13,20%, la difusió per altres canals ho fa un 11,14%, i les subscripcions un 1,60%.

Difusió total

Segons les dades de Media Hotline, durant els primers deu mesos del 2013, La Vanguardia es manté com el diari que té una major difusió a Catalunya, amb una mitjana diària de 146.668 exemplars, retrocedint un 10,03% respecte el mateix període de l’any passat. Per darrere es troben El Periódico, amb 92.117 exemplars de promig (-5,75%); El País, 28.419 (-15,75%); El Punt Avui, 24.280 (-8,37%); l’Ara, 13.394 (-3,01%); El Mundo, 10.997 (-5,79%); Segre, 9.964 (-5,36%); Diari de Tarragona, 9.716 (-4,81%); La Razón, 7.965 (-41,01%); Regió 7, 5.983 (-6,42%); Diari de Girona, 5.830 (-5,12%); ABC, 4.116 (-6,30%), i Diari de Terrassa, amb una mitjana de 3.336 exemplars diaris (-14,64%).

Vendes a quiosc

La major difusió del diari de Godó, però, no és gràcies a les vendes a quioscos i llibreries, sinó al major nombre de subscriptors individuals i als altres canals de difusió. Així, El Periódico lidera les vendes en establiments amb una mitjana de 57.184 exemplars diaris durant els deu primers mesos de l’any, un 14,02% inferior al 2012. A continuació sí trobem La Vanguardia, amb 43.903 exemplars de promig (-20,16%), seguida d’El País, amb 18.785 (-13%); El Punt Avui, 9.889 (-4,18%); l’Ara, 9.506 (-7,13%); El Mundo, 8.179 (-0,29%); Diari de Tarragona, 4.460 (-10,02%); Segre, 4.361 (-7,23%); La Razón, 4.179 (+7,05%, l’únic que puja); ABC, 3.099 (-0,78%); Diari de Girona, 2.671 (-7,99%); Regió 7, 2.166 (-8,90%), i Diari de Terrassa, 1.503 exemplars (-21,05%).

Altres canals de difusió

La Vanguardia és amb diferència el diari que gaudeix d’una major difusió mitjançant les vendes en bloc i les subscripcions col·lectives, amb 40.314 exemplars de mitjana diària. La xifra suposa un retrocés del 10,61% respecte els deu primers mesos del 2012, en bona part per les fortes davallades de juliol i agost (del 28,58 i el 40,53%, respectivament). El Periódico és el segon diari amb més difusió per altres canals, amb 29.468 exemplars (un 7,61% més que l’any passat), però la resta queden a molta distància. Cal destacar que capçaleres com El Mundo i La Razón tenen una major difusió extra que la majoria de diaris catalans, malgrat patir una considerable davallada.

En concret, La Razón ha difós a Catalunya per altres canals 3.663 exemplars de mitjana diària durant els deu primers mesos de l’any (-61,31%); El País, 3.152 (-39,49%); Diari de Tarragona, 2.990 (+4,29%) El Mundo, 1.723 (-22,41%); El Punt Avui, 1.612 (-10,32%); l’Ara, 1.539 (+6,98%); Regió 7, 1.390 (-0,55%); Segre, 1.352 (-1,62%); Diari de Girona, 1.222 (+7,94%); ABC, 749 (-21,91%), i Diari de Terrassa, 463 exemplars (-13,02%).

Subscripcions individuals

Pel que fa a les subscripcions individuals, el diari que en té més és La Vanguardia, amb 62.451 exemplars de mitjana diària de gener a octubre (-0,76%), però la segona capçalera no és el diari de Zeta, sinó El Punt Avui, amb 12.779 exemplars (-11,13%).

A continuació trobem El País, amb 6.481 exemplars de promig (-6,47%); El Periódico, amb 5.465 (+42,18%); Segre, 4.251 (-4,54%); Regió 7, 2.427 (-7,29%); Diari de Tarragona, 2.266 (-4,94%); l’Ara, 2.348 (+10,02%); Diari de Girona, 1.937 (-8,18%), i Diari de Terrassa, 1.371 (-6,94%).

Els tres últims llocs en subscripcions individuals els ocupen capçaleres de Madrid: El Mundo, amb 1.094 exemplars diaris de mitjana (-12,35%); l’ABC, amb 268 (-13,59%), i La Razón, amb un promig de 124 (-7,35%).

Els diaris espanyols cauen més que els catalans

En termes generals, les quatre capçaleres de Madrid que es distribueixen a Catalunya pateixen en conjunt una davallada major que la dels diaris catalans, excepte en les vendes a quiosc. En concret, respecte al període gener-octubre de l’any passat, els diaris catalans aquest 2013 han difós una mitjana diària de 311.287 exemplars, un retrocés del 7,97%, mentre que els madrilenys, amb 51.496 exemplars de promig, cauen un 18,65%.

En la venda a establiments, però, les capçaleres catalanes, amb 135.642 exemplars de mitjana, cauen un 14,63%, mentre que les de Madrid, amb 34.242 exemplars, ho fan la meitat, un 7,01%.

Quant a la difusió per altres canals, els diaris catalans registren un promig de 80.349 exemplars diaris, un 3,22% menys que l’any passat, mentre que els de Madrid es queden amb 9.288, que representa una caiguda del 47,99%.

Finalment, en subscripcions individuals, les capçaleres catalanes també pateixen un retrocés menor respecte les de Madrid: les primeres, amb 95.295 exemplars de mitjana en conjunt, retrocedeixen un 1,07%, i les segones, amb 7.966 exemplars, ho fan un 7,59%.

Article elaborat en col·laboració amb el Butlletí de l’ACPG amb dades de Media Hotline.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat a Barcelona i Cambrils, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.