comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

A FONS

Redacció | Actualitzat el 14 Juliol 2017 a les 22:24

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals podria tancar l'any amb un dèficit de 21 milions d'euros respecte al pressupost, segons ha alertat la seva vicepresidenta, Núria Llorach, en la darrera sessió de control parlamentària del curs. Una quantitat que, per llei, l'ens hauria de compensar l'exercici següent.

Aquesta nova "inestabilitat pressupostària" a la qual s'enfronta la CCMA prové de dues amenaces diferents. Per una banda, la Corporació pronostica una davallada de 9 milions d'euros en la facturació publicitària respecte al previst, una deriva que Llorach considera "extremadament preocupant".

L'altre factor desestabilitzant és el canvi de criteri que l'Agència Tributària fa de la Llei de l'IVA implementada el 2015 i que afecta a tots els mitjans públics de l'Estat (excepte RTVE). Núria Llorach ha explicat que, de moment, Hisenda no ha obert cap procediment contra la CCMA per aquesta causa (sí ho ha fet a d'altres ens), però sí té pendent d'abonar 5,4 milions d'euros des de desembre de 2016. Per aquest motiu, la Corporació calcula que al final d'any l'impagament podria pujar a 12 milions.

"Aquesta vegada, la interpretació que fa Hisenda és la pitjor de les possibles i la repercussió econòmica seria molt més gran que en l'anterior intent" del període 2012-2014, ha alertat Llorach. Segons ha dit, l'"efecte lateral" del canvi de criteri li podria suposar a la Generalitat un sobre cost de 48,5 milions d'euros anuals.

El conjunt de 21 milions d'euros de dèficit que es preveuen per al tancament de 2017 superen "totes les partides juntes de producció aliena, doblatges i coproduccions", ha remarcat la presidenta en funcions de la Corporació.

Davant d'aquesta situació, Núria Llorach ha assenyalat que, si el Parlament no incrementa els recursos de la CCMA per fer front a la reducció d'ingressos, "només" quedaria l'opció d'aplicar una nova retallada en continguts audiovisuals i en despeses de funcionament. Amb tot, ha advertit que aquesta seria una mesura "suïcida" per a la competitivitat dels mitjans públics de la CCMA.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Professionals i sindicats de RTVE se solidaritzen amb TV3 i Catalunya Ràdio

Les mostres de solidaritat amb els mitjans púbics de la Generalitat i els seus professionals [...]

Convocades les subvencions per a la producció de sèries de ficció

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria per a la concessió de [...]

CCOO denuncia la presència de policia "camuflada" a TVE Catalunya

Des de fa dies, els treballadors de TVE Catalunya han detectat la presència de policia [...]

La cobertura i manipulació mediàtica de l'1-O, a debat

La plaça Cívica de la Universitat Autònoma de Barcelona acull aquest dimecres, a les 12 h, [...]

La Festa dels Súpers reuneix unes 200.000 persones

La 21a edició de la Festa dels Súpers va aplegar prop de 200.000 persones durant el cap de [...]

Rebuig frontal a la intervenció dels mitjans públics

Àmplia oposició a la intervenció de TV3, Catalunya Ràdio i l'Agència Catalana de Notícies en [...]

Els digitals en català baten rècords al setembre

La intensitat informativa prèvia al referèndum de l'1 d'octubre va fer que molts diaris [...]

La Universitat Cardenal Herrera organitza un congrés sobre el dret d'accés als mitjans

El Palau de Colomina de València acull de dimarts a dijous el Congrés Internacional EDIC I [...]

Convocats els 29ens premis periodístics Pica d'Estats

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha posat en marxa la 29a edició del Premi [...]

PP i PSOE acorden la intervenció de TV3 i Catalunya Ràdio

L'aplicació de l'article 155 de la Constitució que han acordat PP i PSOE contempla la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

6a Jornada Internacional de mitjans de proximitat
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.