liniahorta
barcelona Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

COMERÇ

F. Javier Rodríguez, Horta | Actualitzat el 13 Febrer 2018 a les 10:27

Grau ens rep a les emblemàtiques galeries de la plaça Eivissa per abordar la nova etapa de l’entitat, caracteritzada per la decisió del Mercat d’Horta d’anar per lliure i per altres qüestions o, com ell diu, “coses que es podrien millorar”: transparència, confiança i respecte pel personal i els associats, autèntics “puntals” de l’eix comercial.

Nou president i nous aires per a l’entitat, després d’uns mesos complicats. Com afronta el repte?
Amb moltes ganes i il·lusió. No és un repte que he agafat sol, sinó també un grup de comerciants que volen donar un altre aire a Cor d’Horta.

Una nova època marcada per la separació amb el Mercat d’Horta, després de gairebé 20 anys de camí junts. Ha estat traumàtic?
Aviam, traumàtic no. Però tampoc et diré que em sorprèn. Que estic content perquè surtin? No, és una decepció. El que volem aquí és sumar, però de moment no ha pogut ser.

Hi ha marxa enrere?
Valorarem si més endavant podem tornar a entendre’ns. Intentarem per tots els mitjans que en el futur, a mitjà o llarg termini, puguem tornar a comptar amb ells.

Això de cara al futur. Ara, en el present, ha remarcat molt la voluntat d’innovar i renovar l’associació. Em podria concretar com ho vol fer?
La idea global és fomentar la participació de tots els associats, que aportin les seves idees i inquietuds. Volem establir uns pressupostos ajustats però que aportin solucions i hem organitzat l’oficina perquè sigui més eficient i efectiva. També hem establert un codi ètic i volem adequar-nos als nous temps, donant impuls a les xarxes socials.

Certament, les noves tecnologies és on el comerç de proximitat té camp per córrer. Com considera que poden aprofitar-les?
Les xarxes socials són una eina de comunicació indispensable. “O estàs a internet o no existeixes”, que diuen. Fem molts esforços per impulsar aquest aspecte. Per exemple, hem obert un compte d’Instagram i estem començant a invertir en publicitat a Facebook, i estudiem fer alguna cosa també a YouTube.

Cada cop més eixos comercials treballen en aquesta línia.
De fet, estem pensant a establir més contactes amb altres eixos que estiguin més avançats en aquest sentit, perquè ens assessorin.

Però a banda d’internet, no deixen d’apostar per les activitats que han fet famosa Cor d’Horta, com ara la Mostra de Comerç o el trenet de Nadal. Seguiran sent el buc insígnia de l’entitat?
Que ningú tingui cap dubte que el Comerç al Carrer i el Trenet es continuaran fent. Són activitats d’èxit que també volem impulsar.

Canvis per fer avançar Cor d’Horta cap al futur i també per plantar cara a les grans superfícies. Què pot aportar el petit comerç per diferenciar-se d’aquestes superfícies?
La nostra arma és la proximitat. El servei, ser propers, conèixer la gent, ser el més professionals possible... A partir d’aquí generes una confiança que s’ha perdut una mica.

Un botiguer de barri sempre és més proper...
Clar. Sempre som les mateixes persones, som gent amb experiència i professionals. És el valor afegit que podem proporcionar. També evites que les persones s’hagin de desplaçar cap a les grans superfícies.

Moltes marques que tenen botigues en aquests centres no van respectar l’inici de les rebaixes. Com us perjudica això?
Molt. En el moment que hi ha grans cadenes que comencen a fer descomptes quan volen, el concepte de rebaixes es desvirtua del tot.

Veu possible arribar a un consens en el sector per començar les rebaixes de manera oficiosa el 7 de gener i l’1 de juliol?
M’agradaria que sí, però tal com està organitzat el comerç actualment... Ho veig molt difícil, sincerament. 

Parlem ara de l’Any de la Cultura i el Comerç que impulsa la Fundació Barcelona Comerç. Com hi està participant Cor d’Horta?
Estem arrencant un projecte vinculat amb la cultura. Va lligat amb els enigmes que fan al col·legi Immaculada Concepció amb l’ajuda de Màrius Serra. La idea seria posar els enigmes a les botigues perquè la gent els resolgui i rebi premis.

L’Any de la Cultura i el Comerç va sorgir en col·laboració amb l’Ajuntament. Com valora la gestió municipal a l’àrea de Comerç?
Portem poc temps com a junta, però de moment la valoro de manera positiva. Col·laboren amb nosaltres i es preocupen pel comerç.

Sempre que no hi hagi més canvis a la regidoria...
[Riu] L’estabilitat sempre és més positiva, tot i que no depèn de nosaltres. Però crec que hi hagi qui hi hagi al capdavant, no hi hauria d’haver cap problema.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Empresonats dos homes per violar una menor a la Clota

Dos homes van ingressar en presó preventiva el passat 21 de març després de ser els [...]

Denuncien un atac en un edifici okupat de Sant Genís

Els integrants del Centre Social Okupat El Convento, situat a Sant Genís dels Agudells, van [...]

El Districte aposta per impulsar l’ocupació de qualitat

El Pla de Desenvolupament Econòmic del Districte, el cinquè dels sis d’aquest mandat, [...]

Torre Garcini ja és del Districte i serà un casal de gent gran

Després d’un llarg procés d’expropiació la finca de la Torre Garcini ja és propietat del [...]

En marxa les obres per cobrir un tram de la ronda de Dalt

Les obres de cobertura del tram de la ronda de Dalt que va del Mercat de la Vall d’Hebron [...]

Llum verda per fer de Pi i Margall un gran corredor verd

El districte de Gràcia va aprovar a finals de març el projecte de reforma del carrer Pi i [...]

Cruel i costós: l'Alzheimer serà una epidèmia els pròxims anys

La malaltia d’Alzheimer suposarà un cost d’entre 7.000 i 7.700 milions d’euros a la societat [...]

Unim els Tramvies fa un nou clam per la unió del Tram

Tot i que el Ple de l’Ajuntament en el qual s’havia de votar el futur del tramvia es va [...]

Denuncien l’assetjament de grups ultres a la mesquita de la Prosperitat

“España cristiana”, “No iSSlam”, “Fuera MoroSS”. “Mezquita No”. Aquestes són algunes de les [...]

El Districte vol reformar la rambla del Carmel el mandat que ve

La reforma de la rambla del Carmel és una de les grans qüestions urbanístiques que hi ha [...]

El jovent d’Horta aconsegueix que Colau compri el Bloc 17

L’associacionisme juvenil d’Horta, agrupat al voltant de la Plataforma Defensem el Bloc 17, [...]

El Carmel, més a prop de tancar la ferida de l’esvoranc de l’L5

Després de 13 anys de l’esvoranc al passatge de Calafell durant les obres de la L5 del metro, [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA