líniavallès Ed. Cerdanyola
ed. cerdanyola Facebook Líniaxarxa icono twitter icono rss
Comunicació21
Cultura21
linia 20 edicions de proximitat

COMERÇ

Redacció | Actualitzat el 05 Desembre 2018 a les 09:52

El Black Friday ha arribat per quedar-se. Foto: KippelboyEl Black Friday ha arribat per quedar-se. Foto: Kippelboy

La venda per internet està canviant la temporada nadalenca del comerç local. Entre altres motius, el comerç digital ha permès la implantació a Catalunya d’una nova tradició: el Black Friday. Segons dades de RETAILcat, entitat que agrupa prop d’un 30% del comerç local català, 3 de cada 4 persones ha comprat durant les promocions del “divendres negre”.

Com ha explicat a aquesta publicació el president de RETAILcat, Joan Carles Calbet, tot i que el comerç de proximitat ha registrat bons dies de venda, es tracta d’una campanya que promou “certs desequilibris”, perquè “es concentra la venda en uns dies concrets”. El fet és que el 50% de les compres fetes el cap de setmana del Black Friday han estat un “avançament” de les compres de Nadal.

Segons Calbet, a més, aquesta nova campanya prenadalenca provoca una certa “disparitat” entre els comerciants, ja que moltes botigues estenen les seves promocions més enllà del divendres i moltes fins i tot les mantenen durant una setmana o més. “L’únic que aconseguim és despistar el consumidor”, alerta Calbet.

Des de RETAILcat proposen contrarestar aquest fenomen amb la creació d’un “dia de la compra local”, com es fa també als Estats Units el dissabte després del Black Friday, però en una altra data.

L’EFECTE INTERNET
Tot i aquests factors que podrien ser negatius, el comerç local espera que aquesta campanya nadalenca sigui igual o fins i tot millor que la de l’any passat. “No hi ha cap factor que ens faci pensar que pugui ser una mala campanya”, assegura Calbet.

Segons les dades de RETAILcat, però, un 80% dels consumidors catalans tenen intencions de combinar la compra en botigues amb la compra en línia. “La compra per internet és una cosa contra la qual no podem anar, perquè ha vingut per quedar-se”, manifesta Calbet.

El president de l’entitat demana que es reguli la venda per internet per equiparar-la fiscalment a la de “la venda física” i evitar l’evasió d’impostos en el mercat d’internet. Des de RETAILcat destaquen que, a més, s’ha de conscienciar el client que la compra de proximitat té un retorn directe cap a la societat (en impostos que van cap a serveis socials) i també és més sostenible.

 

Condicions laborals: l’altra
cara del comerç electrònic

A Amazon, “les condicions laborals, sobretot pel que fa a la salut, són molt precàries, gairebé inexistents”. Així de contundent s’expressa José Luis Arias, representant de Comissions Obreres al Comitè d’Empresa d’un dels magatzems que la multinacional nord-americana té a Catalunya.

Arias explica que el ritme de treball a l’empresa és molt elevat i el volum de feina s’incrementa en campanyes com el Black Friday o durant les festes de Nadal. A més, l’empresa va augmentant la càrrega de feina als treballadors i, si veu que poden produir més, va consolidant aquests nous ritmes i volums de treball.

Tots els magatzems que Amazon té per tot Europa treballen en aquestes condicions i, de fet, alguns centres van fer vaga durant el Black Friday per denunciar-ho.

A banda, els sindicats van organitzar una trobada a Londres sota el lema “som humans, no som robots” per unir-se davant la situació que pateixen a l’empresa de l’home més ric del món.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

Bellaterra recull signatures per adherir-se a Sant Cugat

Tres anys després de fer un referèndum per independitzar-se de Cerdanyola, Bellaterra segueix [...]

Un mural contra els estereotips de gènere a Barberà

Dues noies fent-se un petó o la caputxeta vermella renyant el llop. Són dues de les imatges [...]

‘Cafè amb Lletres’ a Cerdanyola amb Alejandro Palomas

La Biblioteca Central de Cerdanyola organitza el seu darrer Cafè amb Lletres de l’any amb la [...]

Els alcaldes del Vallès fan pinya per exigir millores a la línia R4

El Consell d’Alcaldes del Vallès Occidental, entre els quals hi ha l’alcaldessa de Barberà, [...]

Mercadona instal·larà a Ripollet un dels seus magatzems online

Mercadona ha signat la compra d’uns terrenys ubicats al municipi amb l’objectiu d’instal·lar [...]

Una tarifa plana metropolitana per al transport públic

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) farà realitat, a partir de l’1 de gener de 2019, la [...]

Cerdanyola demana perdó a les víctimes de l’amiant

El Ple del mes passat va aprovar una declaració institucional de perdó i homenatge a les [...]

Toni Albà dona el tret de sortida a la Festa de la Tardor de Cerdanyola

El mes de novembre va arribar a Cerdanyola de la mà de propostes d’oci i cultura gràcies a la [...]

Es rehabilitarà l’edifici de la Torre Vermella de Cerdanyola

La Diputació va anunciar a finals del mes passat una inversió de més de 23 milions d’euros [...]

Lacoste farà un ERO que tancarà la seu de Barberà

L’empresa Lacoste va anunciar el mes passat un ERO que suposaria el tancament de la planta [...]

Ripollet anuncia una rebaixa de l’IBI del 2,5%

El Ple va aprovar el 7 de novembre les ordenances municipals 2019, entre les quals destaca la [...]

Qui recicli millor pagarà menys: tot sobre la taxa de tractament de residus

Tractar els residus que la ciutadania genera té un cost elevat. Això implica que sigui [...]

EL + LLEGIT

 

HEMEROTECA

L'Hemeroteca de
líniavallès ed. Cerdanyola
Gener 2019
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dm
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3