21st Century Fox, el conglomerat de Rupert Murdoch, ha acordat l’adquisició del 73% de National Geographic per 725 milions d’euros (més de 640 milions d’euros). La resta de l’accionariat es mantindrà en mans de National Geograpic Societat, societat sense ànim de lucre que va crear la capçalera fa 127 anys.

La seva aliança es remunta a 1997, quan la el seu canal de National Geographic, que actualment es pot veure a 171 països. Ara, amb l’ampliació de la seva presència es busca afermar la seva expansió, especialment en el mercat digital, segons James Murdoch, conseller delegat de la Fox i fill del magnat australià.

Per la seva part, Gary Knell, president de National Geographic Society, l’entrada de la Fox farà més sezill el finançament de beques i programes de recolzament a la ciència des de la històrica capçalera.

L’operació, que es preveu tancar definitivament a finals d’any, suposarà la creació d’una nova empresa amb el nom de National Geographic Partners.

Es dóna la paradoxa que Rupert Murdoch s’ha mostrat en nombroses ocasions contrari a l’existència del canvi climàtic, i els seus mitjans sovint han donat veu als negacionistes de l’escalfament del planeta.

A l’agost, 21st Century Fox ja va adquirir el 5% de Vice Media per 70 milions de dòlars (uns 62 milions d’euros). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram