comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

MÓN

Redacció | Actualitzat el 04 Gener 2016 a les 10:41

El diari La Presse de Mont-real ha abandonat l’edició impresa de dilluns a divendres i des d’aquest gener només manté la de dissabte. Es tracta de la primera gran capçalera del Canadà (es va crear fa 131 anys) que pren una mesura d’aquest tipus, marcada pels canvis en els hàbits de consum dels lectors. Amb l’eliminació de l’edició diària, el grup editor Gesca potencia l’edició gratuïta per a tauletes, La Presse+.

Dues dades que van ajudar a prendre la decisió: de dilluns a divendres, els lectors diaris de l’edició impresa s’havien reduït a la meitat, a menys de 80.000 (els dissabtes eren uns 135.000), mentre que els de la versió per a tauletes eren 220.000; el 85% dels ingressos de la capçalera provenien de l’edició per a tablets, segons The Globe and Mail.

La mesura s’ha acompanyat d’una reducció d’uns 160 llocs de treball, dels quals una quarantena han estat en una redacció que els tres darrers anys havia crescut fins als 280 treballadors precisament per satisfer la demanda de continguts de l’edició per a tauletes.

Gesca preveu estalviar uns 30 milions d’euros anuals, tant per la reducció en el consum de paper com per la retallada en massa salarial. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat a Barcelona i Cambrils, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.