comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

MÓN

Redacció | Actualitzat el 10 Octubre 2016 a les 17:43

El passat dissabte, el grup Mediaworks va clausurar per sorpresa tant l’edició impresa com la digital de Népszabadság, el principal diari opositor a Hongria. El tancament va deixar els seus periodistes literalment al carrer, sense accés a la redacció (ni al correu electrònic), aprofitant un canvi de seu. El grup editor va justificar la mesura per les pèrdues acumulades de la capçalera, uns 16 milions d’euros, i la reducció d’un 74% del tiratge en els darrers deu anys.

En teoria, el tancament és temporal fins a trobar un nou model de negoci que garanteixi la viabilitat de la capçalera, però la dràstica execució, la manera en com s’ha comunicat i el fet que també s’hagi prescindit de l’edició digital no acompanyen l’argumentari, creant confusió i incertesa.

Des d’alguns àmbits polítics s’ha vist l’abrupta clausura com una maniobra dirigida a distància pel primer ministre hongarès, Viktor Orbán. Népszabadság era molt crític amb les polítiques del seu Executiu i informava àmpliament dels casos de mal govern i corrupció protagonitzades pel partit d’Orbán.

La Comissió Europea diu que segueix “de prop” i “amb preocupació” el tancament, segons ha assenyalat el portaveu en cap de l’Executiu comunitari, Margaritis Schinas.

Népszabadság va néixer el novembre de 1956 com a diari oficial de l’antic Partit Socialista dels Treballadors Hongaresos, i el 1990 es va privatitzar arran de la caiguda del règim comunista. Actualment, el diari pertany Vienna Capital Partners, que aglutina una seixantena de capçaleres dins del grup Mediaworks. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Es gesta un nou diari en paper per donar veu a les 'esquerres transformadores'

Un col·lectiu de periodistes i persones dels àmbits cultural i cooperatiu treballen en el [...]

Un treball sobre l'ús de les xarxes als mitjans de l'ACPC guanya el premi de recerca

El projecte de treball L'ús de les xarxes socials als diaris de l'ACPC: fórmules per [...]

El model de llengua als mitjans ebrencs, a debat

El Palau Oliver de Boteller de Tortosa, seu dels Serveis Territorials de Cultura a les Terres [...]

Lliurats els 21ens Premis Eugeni Molero de Periodisme

La Masia d'en Cabanyes de Vilanova i la Geltrú va acollir dissabte el lliurament de la 21a [...]

Una jornada debat sobre els reptes del periodisme mòbil

El Mobile World Centre de Barcelona acull aquest dimecres, de 9.30 a 18 h, la primera Jornada [...]

RTVE Catalunya vulnera el dret de vaga

Un informe d'Inspecció de Treball considera que RTVE Catalunya va vulnerar el dret de vaga [...]

Els periodistes ebrencs premien dos reportatges sobre el monument franquista de Tortosa

Els periodistes Sònia Castelló, de Ràdio Ebre, i Gustau Moreno, de Canal 21, han guanyat ex [...]

Adeu al Diari de Vilanova

El Diari de Vilanova ja no es publica amb el nom dels darrers 167 anys i ho fa com a DV, [...]

Retirats 4 continguts d'internet denunciats pel CAC per incitar al suïcidi

Les empreses Google, Twitter i Yahoo! han retirat quatre continguts d'internet que incitaven [...]

Els discursos sobre les persones migrades centren la 10a Mesa per a la Diversitat en l'Audiovisual

El Palau Robert de Barcelona acull dimarts la novena edició de les jornades de la Mesa per a [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.