comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

MÓN

Redacció | Actualitzat el 09 Desembre 2016 a les 14:29

L’Assemblea Nacional de França han aprovat la creació d’un impost que gravarà les plataformes i els portals d’internet que ofereixen continguts audiovisuals, ja siguin gratuïts o de pagament, la recaptació del qual es destinarà al Centre Nacional de Cinematografia.

En concret, a partir de l’1 de gener, l’Estat cobrarà una taxa general del 2% dels ingressos publicitaris aconseguits amb la difusió d’obres subjectes a drets d’autor visionades des de França, i una altra del 10% per a continguts de caràcter pornogràfic o violent. En queden exempts els webs centrats en la publicació de notícies.

L’impost, conegut com a ‘taxa YouTube’, ha estat impulsat per diputats socialistes i ha tirat endavant malgrat l’oposició del Govern, també socialista. El secretari d’Estat d’Hisenda, Christian Eckert, argumentava que la recaptació serà escassa a causa de la seva dificultat, ja que la gran majoria de les plataformes que ofereixen continguts audiovisual no tenen seu a França.

Segons ell, per ser eficients a l’hora de gravar les plataformes i portals que ofereixen continguts audiovisuals caldria una acció a escala internacional. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.