comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

MÓN

Redacció | Actualitzat el 13 Gener 2017 a les 09:13

Noruega ha posat en marxa l’apagada de la ràdio analògica, en un procés en què se substitueix la Freqüència Modulada per la tecnologia Digital Audio Broadcasting (DAB). La desconnexió s’ha iniciat a la regió de Nordland i finalitzarà al desembre a la de Finnmark.

El Govern ofereix diferents arguments per justificar l’operació. Per una banda, per les característiques orogràfiques del país, que dificulten la transmissió del senyal per FM, mentre que el DAB en millora la cobertura.

Per un altre costat, argumenta que el cost de la ràdio digital és vuit vegades menor, ja que es consumeix menys energia, de manera que permetrà estalviar uns 23 milions d’euros anuals. Finalment, explota els beneficis per als usuaris: la qualitat és superior i permet un major nombre de canals, amb una oferta més variada.

El procés d’apagada, però, no agrada a les ràdios locals, ja que la majoria no poden assumir el cost del canvi, i acusen el Govern d’afavorir els grans grups. Per apaivagar les crítiques, l’Estat ha acceptat que unes 200 emissores locals emetin en FM fins al 2022.

Noruega és el primer país del món que fa la transició de la ràdio analògica a la digital, en un procés similar al de la televisió. Suïssa ja ha anunciat que té intenció de seguir les seves passes el 2020, mentre altres com Dinamarca o el Regne Unit esperen a veure com evoluciona el procés noruec. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.