comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

MÓN

Redacció | Actualitzat el 05 Març 2018 a les 18:16

La població suïssa és partidària majoritàriament de mantenir l'actual sistema de finançament dels mitjans públics, pel qual les llars paguen 392 euros anuals. En concret, aquest diumenge, es va votar en referèndum una iniciativa popular denominada No Billag que pretenia eliminar el cànon, la qual ha estat rebutjada pel 71,6% dels vots (2.098.139).

Els impulsors de la proposta per acabar amb la taxa argumentaven que era una competència deslleial cap als mitjans privats, així com una quantitat massa elevada per a les llars. La iniciativa també implicava la prohibició de finançar-se amb diners públics.

Fa quatre mesos, la iniciativa comptava amb un suport majoritari, però la campanya governamental i dels propis mitjans públics (estatals, regionals i locals) va capgirar la tendència. L'argument utilitzat per defensar el cànon era que, en un país tan divers cultural i lingüísticament, es necessita una xarxa de mitjans públics per donar cobertura a esdeveniments que interessen a diferents col·lectius. Així, es va advertir que l'eliminació de la taxa suposava també la supressió de tota aquella programació que no fos rendible.

El 2016, el cànon va recaptar 1.370 milions de francs (uns 1.189 milions d'euros), dels quals 1.240 van ser per a la corporació de radiotelevisió pública estatal SSR SRG i 61 milions per a 34 ràdios i televisions privades que ofereixen prestacions de servei públic.

Reducció del cànon i del pressupost

Tot i el rebuig a la iniciativa, a partir de l'1 de gener de 2019 la taxa es modificarà i s'ampliarà a totes les llars, tinguin o no aparells de ràdio i/o televisor, ja que es considera que els continguts audiovisuals es poden consumir en altres dispositius. Aquesta ampliació implicarà una reducció de la taxa dels 451 francs actuals (392 euros) a 365 (en euros 317).

Aquesta no serà l'única novetat. A l'estiu, la direcció d'SSR SRG presentarà un pla per reduir les despeses en 100 milions de francs fins al 2024, el qual implicarà acomiadaments. L'estalvi afectarà principalment processos de producció, infraestructura, tecnologia, distribució i costos administratius.

Amb l'aplicació del pla, la corporació té previst centrar-se en tres objectius prioritaris: la producció d'informació independent i equilibrada en les quatre llengües oficials a la qual es destina el 50% del cànon; centrar l'atenció en diverses produccions culturals, en particular pel·lícules i sèries de televisió suïsses; i adaptar l'oferta digital creant una plataforma multilingüe que reuneixi tots els continguts.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Duart deixarà la CCMA per tornar a Interior

El president en funcions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, Brauli Duart, [...]

La revista d'Ana Rosa Quintana tanca després de 17 anys

La revista AR impulsada per Ana Rosa Quintana s'acomiadarà el 15 de juny amb el seu número [...]

Telefónica integrarà els continguts de Netflix

Les plataformes televisives de Telefónica a Europa i l'Amèrica Llatina incorporaran els [...]

L'APE crea un premi de periodisme econòmic

L'Associació de Periodistes Europeus ha posat en marxa el Premi de Periodisme Econòmic Carlos [...]

El Govern balear crea una borsa de treball per a periodistes

La Direcció General de Funció Pública i Administracions Públiques de les Illes Balears ha [...]

El CAC obre un espai web sobre la tramitació de la legislació europea sobre l'audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert un apartat al seu web que permet seguir la [...]

Es gesta el magazín digital de periodisme en profunditat La Mira

La Mira és nou projecte de periodisme en profunditat que preveu la seva sortida al setembre. [...]

Mor el periodista Antoni Traveria

La matinada d'aquest dimecres ha mort Antoni Traveria als 61 anys a causa d'una llarga [...]

Germán García reforça el negoci internacional de Lavinia

Lavinia ha incorporat Germán García com a responsable comercial del negoci de broadcast [...]

Línia Sants compleix 15 anys com a referent informatiu de Sants-Montjuïc

El periòdic Línia Sants celebra aquest mes de maig 15 anys com a referent informatiu de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.