comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Desembre 2014 a les 18:36

L’aspecte físic i la joventut pesa més en les dones que en els homes a l’hora de presentar espais televisius, un fet que és més evident en els informatius. En concret, si en termes generals els presentadors tenen una edat mitjana de 46 anys i elles de 40, en els telenotícies la mitja és de 51 i 38, respectivament.

Així ho conclou l’informe Gènere i edat a la pantalla. Anàlisi del perfil dels presentadors de TV, realitzat per Mèdia.cat en col·laboració amb la Fundació Catalunya, el qual analitza els presentadors de TV3, Telecinco, Antena3, TVE, La Sexta, Cuatro i 8tv.

Com a exemples d’aquestes diferències d’edat, el treball cita els informatius d’Antena 3 del cap de setmana, presentats per Matías Prats (62 anys) i Mónica Carillo (36), entre els quals hi ha una diferència de 26 anys; els telenotícies migdia de Telecinco, amb per David Cantero (53) i Isabel Jiménez (32), amb una diferència de 21 anys; els TN cap de setmana de TV3, on hi ha 19 anys de diferència entre Ramon Pellicer (54) i Agnès Marquès (35), i el Telediario de cap de setmana de TVE, amb una diferència d’edat entre Pedro Carreño (49) i Lara Siscar (37) de 12 anys.

Malgrat algunes parelles d’informatius poden tenir una edat semblant, no hi ha cap cas on la dona sigui major que el seu homòleg.

Aquesta diferència d’edat és més acusada encara en els programes d’humor, on els presentadors tenen una mitjana de 46 anys i les presentadores de 32. En canvi, en els espais d’actualitat les mitjanes són molt similars, de 46 i 45 anys, respectivament.

Per la seva part, en els programes esportius la mitjana d’edat dels homes és de 43 anys, i la de les dones de 35, i en els espais meteorològics, ells tenen una mitjana de 41 anys, i elles de 37.

“Sembla, doncs, que els criteris d’imatge que s’apliquen a homes i dones són diferents. Per ells són acceptables –i, fins i tot, necessàries- les canes i una expressió madura, mentre que per elles són molt més benvingudes les cares joves”, conclou l’autora del treball, Anna Bonet.

Desequilibri de gènere

Els teleinformatius són una excepció en la proporció de presentadors homes i dones, que són del 40 i el 60%, mentre que en general el percentatge és 54 i el 46%, respectivament. L’estudi atribueix la diferència al fet que en els telenotícies s’hagi instal·lat la cultura de crear parelles d’informatius. En la resta de programes, però, el percentatge de presentadors és superior al de presentadores.

En concret, en els espais d’actualitat, els homes representen el 53% i les dones el 47; en els d’humor, són el 75 i el 25%, respectivament; en els programes d’esports, el 79% de presentadors són homes i el 21% dones, i en els meteorològics la diferència és més ajustada, del 52 i el 48%. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El fotoperiodista Bernardino Hernández guanya el 14è Premi Miguel Gil Moreno

El fotoperiodista mexicà Bernardino Hernández ha estat distingit amb la 14a edició del Premi [...]

El Mobile World Capital Barcelona licita el servei de gabinet de premsa

La Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation ha obert el procés de licitació per a [...]

La plataforma en HbbTV de RTVE, Atresmedia i Mediaset arrencarà el 14 de juny

La plataforma conjunta de continguts amb tecnologia HbbTV que impulsen RTVE, Atresmedia i [...]

Les polítiques digitals guanyen pes en el nou Govern

El nou president de la Generalitat, Quim Torra, va signar dissabte el decret que estructura [...]

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

Josep Gifreu guanya el Premi Irla amb un assaig sobre la 'batalla mediàtica en els fets d'octubre'

El quart poder i la independència. La batalla mediàtica en els "fets d'octubre" del Procés, [...]

Els dominis .cat reculen per la repressió de l'1-O

El .cat compta amb 107.652 dominis, una reducció del 2,25% respecte als 110.129 de l'any [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.