comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Desembre 2014 a les 18:36

L’aspecte físic i la joventut pesa més en les dones que en els homes a l’hora de presentar espais televisius, un fet que és més evident en els informatius. En concret, si en termes generals els presentadors tenen una edat mitjana de 46 anys i elles de 40, en els telenotícies la mitja és de 51 i 38, respectivament.

Així ho conclou l’informe Gènere i edat a la pantalla. Anàlisi del perfil dels presentadors de TV, realitzat per Mèdia.cat en col·laboració amb la Fundació Catalunya, el qual analitza els presentadors de TV3, Telecinco, Antena3, TVE, La Sexta, Cuatro i 8tv.

Com a exemples d’aquestes diferències d’edat, el treball cita els informatius d’Antena 3 del cap de setmana, presentats per Matías Prats (62 anys) i Mónica Carillo (36), entre els quals hi ha una diferència de 26 anys; els telenotícies migdia de Telecinco, amb per David Cantero (53) i Isabel Jiménez (32), amb una diferència de 21 anys; els TN cap de setmana de TV3, on hi ha 19 anys de diferència entre Ramon Pellicer (54) i Agnès Marquès (35), i el Telediario de cap de setmana de TVE, amb una diferència d’edat entre Pedro Carreño (49) i Lara Siscar (37) de 12 anys.

Malgrat algunes parelles d’informatius poden tenir una edat semblant, no hi ha cap cas on la dona sigui major que el seu homòleg.

Aquesta diferència d’edat és més acusada encara en els programes d’humor, on els presentadors tenen una mitjana de 46 anys i les presentadores de 32. En canvi, en els espais d’actualitat les mitjanes són molt similars, de 46 i 45 anys, respectivament.

Per la seva part, en els programes esportius la mitjana d’edat dels homes és de 43 anys, i la de les dones de 35, i en els espais meteorològics, ells tenen una mitjana de 41 anys, i elles de 37.

“Sembla, doncs, que els criteris d’imatge que s’apliquen a homes i dones són diferents. Per ells són acceptables –i, fins i tot, necessàries- les canes i una expressió madura, mentre que per elles són molt més benvingudes les cares joves”, conclou l’autora del treball, Anna Bonet.

Desequilibri de gènere

Els teleinformatius són una excepció en la proporció de presentadors homes i dones, que són del 40 i el 60%, mentre que en general el percentatge és 54 i el 46%, respectivament. L’estudi atribueix la diferència al fet que en els telenotícies s’hagi instal·lat la cultura de crear parelles d’informatius. En la resta de programes, però, el percentatge de presentadors és superior al de presentadores.

En concret, en els espais d’actualitat, els homes representen el 53% i les dones el 47; en els d’humor, són el 75 i el 25%, respectivament; en els programes d’esports, el 79% de presentadors són homes i el 21% dones, i en els meteorològics la diferència és més ajustada, del 52 i el 48%. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.