El 2013, Mediapro, filials i empreses participades per la productora de Jaume Roures i Tatxo Benet van sumar contractes amb Televisió de Catalunya per valor de 22,848 milions d’euros, el que representa el 8,9% dels 256,5 milions que tenia com a pressupost la cadena pública aquell any.

En concret, segons dades internes de TV3 recollides per Catalunya Plural, la matriu del grup i tenidora dels drets esportius, Mediaproducción, va facturar 13,43 milions d’euros; Imagina Contenidos Audiovisuales 5 milions; Triacom 2,44 milions; Overon 999.000 euros; Media 3.14, 694.000 euros, i Unitecnic 285.000.

La resta de contractacions externes realitzades per TVC el 2013 van quedar a força distància de la suma aconseguida per Mediapro i companyia. Així, Minoria Absoluta va facturar 6,88 milions; Columbia Pictures 3,3 milions; Nova Veranda 3,26 milions; Diagonal TV 2,5 milions; El Terrat 1,9 milions; Universal Studios 1,5 milions; Alguna Pregunta 1,2 milions, i Benecé Produccions 1,02 milions.

Des de TV3, però, es puntualitza a Catalunya Plural que la facturació de Mediapro queda dins de “l’absoluta normalitat”, especialment si es té en compte “la gran quantitat de serveis” que aquesta l’empresa proporciona diversos àmbits. “És una multinacional molt competitiva, que ofereix molts serveis amb una bona relació qualitat-preu, i és lògic, per tant, que sigui un proveïdor important”, assegura la mateixa font al digital.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram