L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC) va organitzar el seu dinar anual en què van participar directors de mitjans del sector de la publicitat i el màrqueting, durant la qual es va realitzar la presentació de les novetats. L’EGM va ser un dels protagonistes de les converses. A col·lació d’aquest tema, molt es parla en el sector de la neutralitat en el mesurament de les audiències, però, què hi ha de cert en aquestes intencions? Aquesta va ser una de les qüestions més destacades que es van plantejar.

Entre les novetats presentades, cal destacar l’increment d’entrevistes mitjançant qüestionaris online realitzats per AIMC Marcas (passa del 10 al 20%), així com la recerca d’un millor mesurament del brand media. Carlos Lozano, president executiu d’AIMC, també va assenyalar la finalització del contracte al desembre del Baròmetre de Catalunya, que s’està intentant renegociar a l’espera dels resultats de les eleccions. Lozano també va anunciar la creació d’un nou òrgan: un comitè d’auditoria.

De cara al futur, es va plantejar un augment en els esforços de comunicació amb l’objectiu de reforçar la imatge positiva d’AIMC fomentant, com un dels objectius principals, la neutralitat. Es parla ja de mesurar els mitjans de forma transversal, com ara mitjançant el listening, el viewing o el reading en comptes de mesurar oients, lectors o teleespectadors. Els anunciants experimenten la major part de la pressió des del punt de vista dels costos en aquest panorama descrit, en el qual la transparència s’ha convertit en la gran aposta que el sector ha de fer en l’entorn digital si de veritat es vol avançar cap a un futur amb igualtat d’oportunitats on la gran prioritat és el mòbil. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram