El grup francès Lagardère ha adquirit el 82% de l’accionariat del grup Boomerang TV. El 18% restant continuarà en mans dels fundadors de la productora (José Abril, Pedro Ricote i Juan José Díaz), que se seguiran ocupant de la gestió quotidiana del grup, segons assenyalen en un comunicat.

Creada el 1998, Boomerang TV és una de les principals productores audiovisuals independents de l’Estat, que l’any passat va generar una xifra de negoci de 42,4 milions d’euros. El seu catàleg compta amb 23 produccions de ficció i més de 100 programes d’entreteniment.

Entre d’altres, el grup ha produït sèries com El secreto de puente viejo, El tiempo entre costuras, Los misterios de Laura o Física o química; programes com Salsa Rosa o El diario de Patricia, i ha adaptat formats internacionals com La Voz, Pekín Express o Top Chef.

A Catalunya, Boomerang hi té la filial Veranda TV, participada conjuntament amb Godó, responsable de continguts com la sèrie Gran Nord o el concurs Oh Happy Day, ambdós emesos a TV3.

“Estem convençuts que aquest acord serà molt positiu per a la companyia i ens brindarà noves oportunitats”, asseguren els socis fundadors de Boomerang. “Gràcies a aquesta aliança podrem aprofitar possibilitats de creixement i expansió úniques”, afegeixen.

Per al grup francès, aquesta operació és una “primera etapa” del grup rancès per créixer en el sector europeu de la producció audiovisual, segons el president de Lagardère Active, Denis Olivennes.

A banda, el president de la seva filial, Lagardère Entertainment, Takis Candilis, destaca que l’adquisició de Boomerang TV els obre la porta a l’Amèrica Llatina a través de la seva filial xilena i de la “presència creixent” a Colòmbia, seguint la seva estratègia “d’implantació en els països en desenvolupament, con el cas d’Àfrica”. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram