La nova etapa que ha endegat l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), amb l’elecció de Ramon Grau com a president a principis de mes (ja ho havia estat en els seus inicis, de 1997 a 2003, aleshores com a ACPG), se sosté sobre tres eixos: la qualitat del col·lectiu, la utilitat de l’entitat i la representivitat. D’aquesta manera es busca donar valor als mitjans associats tant davant del mercat com de les administracions públiques.

Pel que fa a la qualitat, la nova junta vol prioritzar el rigor a través del control amb OJD/PGD i el contingut redaccional. “Necessitem empreses petites i grans fortes i en això, el rigor i la professionalitat són fonamentals”, assegura Grau en una carta als associats.

Quant a la utilitat, es focalitzaran tots els esforços en l’associat, perquè els recursos i els serveis siguin útils per a l’interès del col·lectiu. Finalment, l’AMIC vol que l’associació esdevingui “l’autèntica patronal representativa del sector” i que aglutini tota la premsa professional de proximitat, sigui impresa o digital.

Vuit comissions de treball

Per als propers mesos, la nova junta directiva de l’AMIC s’ha proposat afrontar diversos temes: aconseguir que l’EGM sigui una eina que serveixi “de veritat” al col·lectiu; trobar més sinèrgies dins la Federació d’Associacions d’Editors i donar valor al pes que hi té l’AMIC; buscar fórmules de finançament de la publicitat institucional; assolir un bon assessorament legal en l’àmbit digital; crear una borsa de treball i establir un programa de formació pràctica per a estudiants; crear eines i serveis mancomunats (un gestor d’anuncis; correcció i traducció online, o controls d’audiències a les xarxes); millorar la comunicació interna i externa, i crear un club del lector.

Finalment, Ramon Grau, tal com va avançar en l’assemblea de Calella de Palafrugell, ha impulsat la creació de vuit comissions de treball per treballar les diferents necessitats de l’associació. Les vuit comissions, cadascuna de les quals encapçalada per un membre de la junta i amb un màxim de set membres, són: la digital; comercial i de negoci; de continguts i comissió; de serveis a l’associat; territorial; de formació; d’atenció a l’associat, i la comissió assessora. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram