La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals està satisfeta amb els ingressos dels sis primers mesos de l’any, que se situen un 2,2% per sobre del pressupostat, i són un 6,9% superiors respecte el mateix període de 2014. Així ho va indicar el passat 28 de juliol en la comissió de control el director de Comercial i Màrqueting de la CCMA, Carles Manteca, qui va apuntar que aquest increment interanual era “similar” al del global del mercat publicitari estatal.

Manteca també va afirmar que aquest balanç d’ingressos era “força positiu”, i més tenint en compte que en aquest període hi havia hagut unes eleccions municipals, un fet que, segons va dir, “normalment no beneficia la dinàmica comercial”.

Pel que fa al mitjà televisiu, l’augment ha estat del 7,1% respecte l’any passat, cosa que situa TV3 uns dos punts per sota de la resta, segons Carles Manteca. En canvi, en ràdio l’increment és del 8,7%, “gairebé similar” a les dades del conjunt de l’Estat.

Amb tot, el comportament “tan positiu” en televisió i en ràdio en el primer semestre de l’any no s’ha traslladat als mitjans digitals, tot i no donar-ne dades. “Hem tingut força complicacions i dificultats amb la seva comercialització”, un fet que Manteca atribueix a “l’adaptació progressiva al nou portal”. Malgrat tot, considera que és “remuntable” durant el segon semestre de l’any.

TV3 se situa en xifres de fa tres anys

El director de Comercial i Màrqueting de la CCMA també va explicar que, el primer quadrimestre, el creixement va ser “moderat”, mentre que els mesos de maig i junt van ser “molt més positius”. Com a dada, al juny, TV3 va assolir un creixement respecte l’any passat del 22%, situant-se en xifres a les quals, en facturació mensual, no havia arribat des de l’abril del 2012.

Carles Manteca també considera una “notícia molt positiva” que el major increment de la inversió publicitària s’hagi produït més en la cartera gestionada des de Madrid (amb un 14,8% de creixement), que en la de Barcelona (amb un 7,1%).

Finalment, Manteca va dir constatar una “certa alegria publicitària” per part dels anunciants, cosa que el fa ser optimista de cara al global de l’exercici, que preveu tancar amb un increment dels ingressos de l’1,5% per sobre del pressupost. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram