comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 09 Desembre 2015 a les 21:46

El líder del PSC a Barcelona, Jaume Collboni, ha negat davant la jutgessa haver pressionat els membres del Consell de l’Audiovisual de Catalunya perquè votessin a favor de concedir una llicència televisiva a Nicola Pedrazzoli, fundador de Canal Català, a instàncies de l’aleshores alcalde de Sabadell, Manuel Bustos.

En concret, les suposades pressions perseguien que el CAC autoritzés Godó a llogar la freqüència de RAC105tv, on l’empresari hi volia muntar una Intereconomía independentista.

En la seva declaració al Jutjat d’Instrucció número 1 de Sabadell, Jaume Collboni ha admès que, fa quatre anys, quan era secretari de comunicació dels socialistes catalans, va rebre trucades i missatges de text de Bustos on aquest li demanava intercedir a favor de Pedrazzoli davant els membres del CAC del PSC, que suposadament estaven obstaculitzant l’operació. Collboni, però, ha assegurat que va respondre amb evasives i no en va fer cas, cosa que va provocar un distanciament entre ambdós.

A la sortida, el portaveu del PSC a Barcelona ha insistit en què no tenia res a veure amb aquest assumpte, una de les peces del cas Mercuri, i s’ha mostrat confiat en què la justícia funcionarà correctament i tot es resoldrà ràpidament en les properes setmanes.

Per la seva part, Nicola Pedrazzoli no s’ha presentat al Jutjat a causa d’un problema amb la citació judicial, de manera que la seva declaració s’ha posposat fins al gener. 

A banda, ha declarat com a testimoni l’expresident del CAC, Ramon Font, que ha assegurat que no va parlar amb cap polític sobre la qüestió, així com la consellera Carme Figueras, qui ha afirmat l’únic que l’havia trucada havia estat Bustos, tot i que no es va sentir pressionada, ja que tenia pensat votar a favor de l’operació, segons informa El Mundo.

La fallida ‘Intereconomía independentista’ de Pedrazzoli

Amb el lloguer de la freqüència de RAC105tv, Nicola Pedrazzoli pretenia endegar una nova oferta televisiva d’orientació independentista que abastés tot el país, cosa que no podia fer amb els diferents canals locals que gestionava.

El juliol i el setembre del 2011, Godó va sol·licitar al CAC poder llogar la freqüència a Pedrazzoli, i el 21 de març del 2012 va autoritzar que es passés d’un canal de “programació temàtica musical i cultural” a un altre amb contingut “bàsicament i principalment polític, econòmic i social”, el tràmit necessari per poder fer el traspàs.

Sis dies més tard de l’autorització, però, Godó es va fer enrere i va demanar que es desestimessin les sol·licituds presentades, cosa que el CAC va acceptar a l’abril, de manera que Pedrazzoli es va quedar sense la seva Intereconomía independentista, segons la nomenclatura utilitzada mediàticament pel mateix empresari. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Govern sotmet a informació pública el decret per regular els mitjans comunitaris

El projecte de Decret dels serveis de comunicació audiovisual comunitaris sense ànim de lucre [...]

Periodistes de TVE Catalunya denuncien la manipulació als informatius per l'1-O

El Consell d'Informatius de TVE ha rebut queixes de professionals del centre de producció de [...]

TV3 crea un observatori de tendències i innovació

Televisió de Catalunya ha posat en marxa el Laboratori de Formats, un observatori de noves [...]

La premsa local mallorquina se solidaritza amb els mitjans catalans

L'Associació de Premsa Forana de Mallorca ha mostrat la seva solidaritat amb els mitjans de [...]

Mediapro adquireix el grup Tres60

Mediapro i el fons de capital risc HIG Europe han tancat un acord per a la compravenda de [...]

200 periodistes es manifesten per la llibertat de premsa

Aquest dijous al vespre, uns 200 professionals de la informació es van concentrar en defensa [...]

L'elecció de la direcció de RTVE recupera el consens

Finalment no hi ha hagut pinça PP-PSOE. El Congrés ha aprovat un nou sistema d'elecció de la [...]

Els periodistes valencians i andorrans condemnen les 'coaccions' als homòlegs catalans

La Unió de Periodistes Valencians i l'Associació dels Professionals de la Comunicació [...]

TV3 és líder destacada amb la cobertura de l'operació antireferèndum

TV3 va liderar l'audiència de dimecres de forma destacada amb la cobertura de l'operació [...]

Efe posa en marxa un servei d'articles d'opinió

L'agència de notícies estatal ha posat en marxa les Firmas de Efe, un servei d'articles [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

1 Octubre - Referèndum
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.