comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 07 Març 2016 a les 10:30

El mapa comunicatiu català compta amb un nou actor. Aquest diumenge a la nit es va llançar formalment El Nacional, el nou digital impulsat per José Antich. Una posada en marxa amb una portada a l’alçada del moment, amb entrevista al president de la Generalitat, Carles Puigdemont.

El nou mitjà, que fa sis mesos va treure el cap en format blog mentre s’anava modelant, es presenta amb tres senyes d’identitat, segons explica el seu director i editor. La primera, “l’obsessió” per la informació. “Pretenem que el diari ocupi l’espai central del país amb molt bona informació. Estem en un moment que la informació se’ns està escapant de les mans als periodistes. A més mitjans, menys informació. És necessari trencar aquesta equació que tenalla greument la professió. I això només ho podrem fer en la mesura que els diaris siguin de la gent i per a la gent”, argumenta Antich. La segona senya d’identitat és la voluntat de ser un diari català i europeu, i la tercera, el seu disseny.

“Volem ser els millors en anar al gra”, apunta el cap de projectes, Antoni Maria Piqué, en les instruccions d’ús d’El Nacional. “Si polítics, esportistes d’elit i artistes variats ja no necessiten els periodistes per sortir als mitjans perquè ells s’ho poden gestionar directament a través de Twitter, Facebook, Instagram o Snapchat, doncs potser els periodistes podrem tornar a fer el que havíem fet sempre: donar notícies. És el que intentarem fer aquí”, assenyala per la seva part el periodista Iu Forn.

Política, economia i Barça

“A El Nacional donem prioritat a la política, a l’economia i al Barça. Informem exhaustivament i a fons sobre la governació de Catalunya i Espanya i l’administració dels diners de tots; de l’activitat dels governs, dels parlaments i dels partits. També sobre l’evolució de l’economia i l’ocupació, els sectors, empreses i mercats en els àmbits català i global”, resumeix Piqué sobre les prioritats informatives del nou mitjà, que compta amb edició en castellà.

Amb tot, les temàtiques que abasta són més àmplies, tal com ho mostren les seves seccions: Actualitats, Vides, BCN Hub, Iglobal, Cultura/Idees/Arts i Tecnologies. Com una secció més, però en destacat en portada, hi ha En directe, petites píndoles d’informació en temps real. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.