Miro+ és un nou mitjà de comunicació digital multilingüe (català, francès, castellà i anglès) sobre l’actualitat cultural de l’Euroregió Pirineus Mediterrània, focalitzada en els territoris de Barcelona, Tolosa, Girona, Montpeller, Andorra, Perpinyà i les Illes Balears. La iniciativa forma part del Programa Miro de la Universitat de Perpinyà Via Domitia.

El projecte sorgeix com a medialab del Màster Miro de turisme cultural per tal d’integrar-lo “en la realitat institucional i econòmica del seu territori”, en paraules de Fabrice Lorente, president de la Universitat de Perpinyà. Segons ell, el mitjà, tot i que obert al consum del públic, és un “espai d’experimentació” dels tres grans àmbits d’especialització del màster: l’e-turisme, l’estudi dels públics i la valorització dels patrimonis.

La major part dels continguts de Miro+ són de producció pròpia, elaborats per un equip de periodistes professionals que treballen conjuntament amb els estudiants, que així posen en pràctica els coneixements de comunicació adquirits. El Màster Miro, que va arrencar el passat octubre, també és multilingüe i es realitza totalment en línia.

Paral·lelament, amb Miro+, la Universitat de Perpinyà busca “anticipar-se” a la internacionalització l’Euroregió Pirineus Mediterrània davant les previsions de creixement en el nombre de visitants. D’aquesta manera, es vol posar a disposició dels diferents públics una “oferta plural” per “donar resposta a les noves mobilitats del turisme cultural”, segons Fabrice Lorente.

El Programa Miro, que inclou el medialab, el màster i la plataforma de valoració d’experts i de formació continua Via Miro, està finançat amb 5,5 milions d’euros durant un període de set anys (2012-2019) per l’Agència Nacional de la Recerca francesa (ANR), sota els auspicis de les Iniciatives d’Excel·lència en Formacions Innovadores (IDEFI), que dóna suport a projectes innovadors en l’àmbit de l’ensenyament superior francès.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram