L’auditori del CosmoCaixa va acollir aquest dilluns el lliurament de la 13a edició dels Premis El CAC a l’escola, atorgats pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya, els quals tenen com a objectiu fomentar l’educació en comunicació audiovisual en l’àmbit escolar.

Enguany, com a novetat, s’ha introduït una nova modalitat de premi per al professorat de centres d’educació especial amb treballs sobre l’ús del llenguatge audiovisual com a eina per afavorir l’aprenentatge.

En aquesta edició dels guardons s’ha mantingut una alta participació, amb un total de 121 treballs presentats (100 en les modalitats per als alumnes i la resta a les del professorat), quatre menys que els 125 de l’any passat, el seu rècord. El 2015, la participació va fer un salt considerable amb un increment del 37,4% respecte la que fins aleshores era seva xifra més alta, coincidint amb la creació d’una categoria per als treballs de recerca dels alumnes de batxillerat.

Munté demana una educació audiovisual a totes les escoles

L’acte de lliurament va comptar amb la participació de la consellera de la Presidència, Neus Munté: “Cal que els alumnes adquireixin un esperit crític per filtrar la multiplicitat de continguts que se’ls presenta i lluitar així per una infància més madura i per posicionar-nos millor com a país”, va assenyalar Munté, qui va felicitar el CAC per incorporar una categoria destinada a l’educació especial.

“Les xarxes socials estan presents a tot arreu, i també a l’aula, i cal tractar aquestes qüestions audiovisuals en el conjunt de les escoles”, va afegir la consellera de la Presidència i portaveu del Govern, per a qui cal integrar aquesta matèria dins el currículum.

“Cal destacar l’extraordinari potencial educatiu i d’informació que representen internet i els nous dispositius com el mòbil i les tauletes. Però també hi ha certs riscos, i per això crec que és molt important que sigueu conscients sobre què hi ha darrere de tot el que veieu en una pantalla. És a dir, que tingueu les eines i els coneixements bàsics per tal que adopteu una visió crítica i mínimament distanciada”, va alertar als assistents el president del CAC, Roger Loppacher.

Guanyadors dels Premis ‘El CAC a l’escola’ 2016

Categoria A: alumnat

Educació infantil – segon cicle i educació primària – cicle inicial

  • 1r premi: Fem un mapping!, de l’Escola l’Estació (Sant Feliu de Guíxols)
  • 2n premi: Sèquia seca, de l’Escola de Bordils

Educació primària – cicle mitjà i cicle superior

  • 1r premi: Looking for equality, de l’Escola Mansuet (Collbató)
  • 2n premi: Taller de ràdio a cicle superior, de l’Escola la Bòbila (Les Preses)

Educació secundària obligatòria

  • 1r premi: Reacciona, “Implica’t”, de l’Institut Francisco de Goya (Barcelona)
  • 2n premi: Reus, imatge i veu, de l’Institut Roseta Mauri (Reus)

Educació secundària postobligatòria

  • 1r premi: Cthulhu, de de l’Institut Baix Penedès (El Vendrell)
  • 2n premi: Treballant la seqüència fotogràfica en vídeo, de l’Institut Antoni de Martí i Franquès (Tarragona)
  • Menció especial: La generositat guanya l’avarícia, de l’Institut Premià de Dalt

Treballs de recerca dels alumnes de batxillerat

  • 1r premi: El món de The Simpsons. Springfield com a microcosmos: més enllà de la ficció, de Daniel López Margarit, de l’Escola Pia de Terrassa
  • 2n premi: Creació d’una animació, d’Oriol de Dios Miranda, de l’Institut Montserrat Roig (Terrassa)

Categoria B: professorat

  • 1r premi: Martín&Zakia. Una tragèdia d’amor i odi, de Mario Durán Rosas i Sonia Martínez Megía, de d’Institut Maria Aurèlia Capmany (Cornellà de Llobregat)
  • 2n premi: Cultura Visual-Cultura Audiovisual: Realitat augmentada i videopresentacions i portafolis augmentats amb estudiants de l’Institut Obert de Catalunya, de Magdalena Murillo Clavé, de l’Institut Obert de Catalunya (Barcelona)
  • Menció especial: En català… sí! En català, del Centre Educatiu de Justícia El Segre (Lleida)

Educació especial

  • 1r premi: Mueve el esqueleto, de Lluís Booth Olesti, de l’Escola d’Educació Especial La Muntanyeta (Tarragona)
  • 2n premi: Booktrailer del llibre “El món sobre rodes”, de Natàlia Santamaria Sosa, del Centre d’Educació Especial Palau (Girona)

Els guardons estan dotats amb un total de 10.500 euros: 1.000 per a cadascun dels primers premis i 500 per als segons. En la categoria A, els premis són per a les escoles, ja que es tracta de treballs col·lectius fets a l’aula, excepte en el cas de la modalitat de recerca, que és per als alumnes. En el cas de la categoria B, la dotació econòmica també és per als professors autors dels treballs.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram