La revista digital CTXT i Público han endegat una col·laboració editorial i publicitària que té per objectiu “revaloritzar” la seva oferta informativa, “reforçar” la seva presència a les xarxes i “afermar” la seva viabilitat econòmica d’ambdós projectes. Amb l’aliança, iniciada aquest juny, ambdues capçaleres mantenen les respectives identitats editorials i empresarials.

“Els periodistes d’un i altre mitjà treballaran en coordinació per difondre informació ordenada, útil i fiable”, explica Marià de Delàs, director editorial de Público. “Som mitjans diferents però complementaris, perquè tots dos observem i expliquem la realitat des dels vells principis del periodisme: ètica, rigor i professionalitat”, remarca director de CTXT, Miguel Mora.

Per a Público, aquesta col·laboració suposa “l’obertura d’una nova fase de creixement i millora” de la seva oferta de continguts, amb el propòsit de “seguir guanyant la confiança” de més lectors i espectadors. Per a CTXT, creat el gener de 2015, l’aliança amb un mitjà “consolidat” com Público li permetrà “accedir en millors condicions al mercat de publicitat, un pas ineludible per assolir el més aviat possible l’objectiu de la sostenibilitat”.

Millorar l’estat del periodisme

A banda de la col·laboració editorial i publicitària, ambdós mitjans afirmen tenir un altre objectiu comú: “Contribuir a millorar l’estat del periodisme i la llibertat de premsa, que passa actualment per un moment delicat”. Segons Marià de Delàs, la voluntat “concentrar els esforços dels dos equips per lluitar de manera decidida contra l’actual procés de deteriorament i pèrdua de credibilitat dels mitjans”.

Segons el director editorial de Público, es tracta d’ampliar i consolidar mitjans que permetin “seguir l’actualitat a qualsevol hora del dia, amb la capacitat d’enfocar i contextualitzar la informació des del grau més alt d’independència respecte els poders polítics i econòmics”. “Treballem en favor del restabliment del periodisme competent i ètic en tots els àmbits de l’actualitat, inclosa l’econòmica i internacional, particularment maltractades per polítiques editorials deliberadament desinformatives”, rebla Delàs. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram