comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Juny 2016 a les 16:30

La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa la campanya El català, sense fronteres, en la qual exigeix a les institucions europees i als estats espanyol, francès, andorrà i italià que facin possible la “reciprocitat total” dels mitjans audiovisuals en català a tots els territoris del domini lingüístic. La iniciativa demana el compromís “ferm i inequívoc” dels quatre estats perquè garanteixin legal i tecnològicament aquesta reciprocitat.

La nova campanya de l’organització també insta la Comissió Europea a intervenir i a fer aplicar a Espanya, França i Itàlia la Directiva 2010/13/UE, la qual insta els estats membres a garantir la llibertat de recepció dels serveis de comunicació audiovisual procedents d’altres territoris.

Paral·lelament, la iniciativa denuncia davant el Comissionat de Drets Humans del Consell d’Europa “l’incompliment” de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) per part dels tres estats esmentats. La carta estableix el compromís “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima d’una llengua regional o minoritària, i a no oposar-se a la retransmissió d’emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en aquesta llengua”.

La nova campanya de Plataforma per la Llengua està centralitzada en el portal estimoelcatala.cat on les persones interessades poden signar el manifest Prou fronteres en les emissions en català! –aspira a superar les 30.000 signatures– i dinamitzar-ne la difusió a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #CatalàSenseFronteres. En aquest sentit, l’entitat convida tothom a participar-hi a través de la xarxa publicant vídeos que reclamin la reciprocitat total dels mitjans en català des del seu territori amb l’etiqueta de la campanya.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

El Suprem ratifica la condemna a Rogelio Rengel per estafar Luis del Olmo

La Sala Penal del Tribunal Suprem ha confirmat la condemna a deu anys i sis mesos de presó [...]

L'Ara és el diari que més creix a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans mostra una recuperació en part dels [...]

La Societat Catalana de Comunicació ret homenatge a Joan Fuster

La junta de la Societat Catalana de Comunicació de l'Institut d'Estudis Catalans homenatja [...]

L'ACN crea una borsa de treball per a substitucions

L'Agència Catalana de Notícies ha obert una convocatòria per crear una borsa de treball de [...]

Els periodistes valencians distingeixen els professionals agredits el 9 d'octubre

La Unió de Periodistes Valencians atorgarà el Premi Llibertat d'Expressió 2018 als i les [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.