comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Juny 2016 a les 16:30

La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa la campanya El català, sense fronteres, en la qual exigeix a les institucions europees i als estats espanyol, francès, andorrà i italià que facin possible la “reciprocitat total” dels mitjans audiovisuals en català a tots els territoris del domini lingüístic. La iniciativa demana el compromís “ferm i inequívoc” dels quatre estats perquè garanteixin legal i tecnològicament aquesta reciprocitat.

La nova campanya de l’organització també insta la Comissió Europea a intervenir i a fer aplicar a Espanya, França i Itàlia la Directiva 2010/13/UE, la qual insta els estats membres a garantir la llibertat de recepció dels serveis de comunicació audiovisual procedents d’altres territoris.

Paral·lelament, la iniciativa denuncia davant el Comissionat de Drets Humans del Consell d’Europa “l’incompliment” de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) per part dels tres estats esmentats. La carta estableix el compromís “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima d’una llengua regional o minoritària, i a no oposar-se a la retransmissió d’emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en aquesta llengua”.

La nova campanya de Plataforma per la Llengua està centralitzada en el portal estimoelcatala.cat on les persones interessades poden signar el manifest Prou fronteres en les emissions en català! –aspira a superar les 30.000 signatures– i dinamitzar-ne la difusió a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #CatalàSenseFronteres. En aquest sentit, l’entitat convida tothom a participar-hi a través de la xarxa publicant vídeos que reclamin la reciprocitat total dels mitjans en català des del seu territori amb l’etiqueta de la campanya.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El CAC conclou que Losantos va incitar a l'odi contra Alemanya

El ple del Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha aprovat tres acords relatius a continguts [...]

Es posa en marxa la Xarxa de Col·legis Professionals de Periodistes

Els nou col·legis de periodistes que actualment hi ha a l'Estat han constituït la Xarxa de [...]

La Mesa per a la Diversitat premia Carles Solà, 'La gent normal' i 'Ràdio Àfrica'

El Palau Robert de Barcelona ha acollit aquest divendres el lliurament de la desena edició [...]

L'AMIC aposta per la innovació

L'auditori de l'edifici Imagina de Barcelona acollirà el 6 de juliol la 21a assemblea general [...]

20 Minutos i SportYou s'alien

Els mitjans 20 Minutos i SportYou han decidit unir forces per reforçar l'oferta esportiva que [...]

Torredembarra convoca el 31è premi Mañé i Flaquer de periodisme

La Regidoria de Cultura de Torredembarra ha obert la convocatòria de la 31a edició del Premi [...]

La revista Hipertext.net es fa semestral en el 15è aniversari

La publicació acadèmica sobre documentació digital i comunicació interactiva Hipertext.net [...]

El País renova l'equip directiu

La nova directora d'El País, Soledad Gallego-Díaz, ha remodelat a fons l'equip directiu del [...]

Lavinia impulsa una àrea especialitzada en continguts per a mitjans i institucions

Lavinia Magenta és la nova marca del grup especialitzada en la creació i producció de [...]

TV3 reactiva la contractació per a la tardor

La injecció de 20,4 milions del Govern a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.