comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Juny 2016 a les 16:30

La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa la campanya El català, sense fronteres, en la qual exigeix a les institucions europees i als estats espanyol, francès, andorrà i italià que facin possible la “reciprocitat total” dels mitjans audiovisuals en català a tots els territoris del domini lingüístic. La iniciativa demana el compromís “ferm i inequívoc” dels quatre estats perquè garanteixin legal i tecnològicament aquesta reciprocitat.

La nova campanya de l’organització també insta la Comissió Europea a intervenir i a fer aplicar a Espanya, França i Itàlia la Directiva 2010/13/UE, la qual insta els estats membres a garantir la llibertat de recepció dels serveis de comunicació audiovisual procedents d’altres territoris.

Paral·lelament, la iniciativa denuncia davant el Comissionat de Drets Humans del Consell d’Europa “l’incompliment” de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) per part dels tres estats esmentats. La carta estableix el compromís “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima d’una llengua regional o minoritària, i a no oposar-se a la retransmissió d’emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en aquesta llengua”.

La nova campanya de Plataforma per la Llengua està centralitzada en el portal estimoelcatala.cat on les persones interessades poden signar el manifest Prou fronteres en les emissions en català! –aspira a superar les 30.000 signatures– i dinamitzar-ne la difusió a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #CatalàSenseFronteres. En aquest sentit, l’entitat convida tothom a participar-hi a través de la xarxa publicant vídeos que reclamin la reciprocitat total dels mitjans en català des del seu territori amb l’etiqueta de la campanya.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El comitè de RTVV trenca amb la Unió de Periodistes

Nou episodi en l'enfrontament que mantenen la Unió de Periodistes Valencians i el comitè [...]

El festival Zoom celebra 15 anys de ficció televisiva

Igualada acull fins diumenge la 15a edició del Zoom Festival Internacional de Ficció [...]

Susana Pérez-Soler presenta el llibre 'Periodismo y redes sociales'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dimecres, a les 19 h, la presentació del [...]

Dos models de premsa forana que poden aportar positivitat a la premsa local

Debatre i reflexionar sobre el futur del sector dels mitjans de proximitat és una bona i [...]

Prisa perd 55 milions

Durant els nou primers mesos de l'any Prisa ha registrat unes pèrdues netes de 55 milions [...]

El CIC insisteix als mitjans en el respecte a la presumpció d'innocència

El Consell de la Informació de Catalunya ha hagut recordar de nou que cal respectar la [...]

Roger Loppacher és elegit vicepresident de la Xarxa de reguladors mediterranis

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha estat escollit [...]

Eduard Pujol deixa la direcció de RAC1 per concórrer a les eleccions

El director de RAC1, Eduard Pujol, ha decidit deixar el càrrec i fer el salt a la política. [...]

L'AMIC organitza una jornada sobre present i futur de la premsa de proximitat

L'auditori de La Pedrera de Barcelona acull aquest dimarts 21 la sisena Jornada Internacional [...]

À Punt licita el doblatge de sèries d'animació infantil

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.