comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Juny 2016 a les 16:30

La Plataforma per la Llengua ha posat en marxa la campanya El català, sense fronteres, en la qual exigeix a les institucions europees i als estats espanyol, francès, andorrà i italià que facin possible la “reciprocitat total” dels mitjans audiovisuals en català a tots els territoris del domini lingüístic. La iniciativa demana el compromís “ferm i inequívoc” dels quatre estats perquè garanteixin legal i tecnològicament aquesta reciprocitat.

La nova campanya de l’organització també insta la Comissió Europea a intervenir i a fer aplicar a Espanya, França i Itàlia la Directiva 2010/13/UE, la qual insta els estats membres a garantir la llibertat de recepció dels serveis de comunicació audiovisual procedents d’altres territoris.

Paral·lelament, la iniciativa denuncia davant el Comissionat de Drets Humans del Consell d’Europa “l’incompliment” de la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries (CELRoM) per part dels tres estats esmentats. La carta estableix el compromís “a garantir la llibertat de recepció directa de les emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en una llengua usada en una forma idèntica o pròxima d’una llengua regional o minoritària, i a no oposar-se a la retransmissió d’emissions de ràdio i de televisió dels països veïns en aquesta llengua”.

La nova campanya de Plataforma per la Llengua està centralitzada en el portal estimoelcatala.cat on les persones interessades poden signar el manifest Prou fronteres en les emissions en català! –aspira a superar les 30.000 signatures– i dinamitzar-ne la difusió a través de les xarxes socials amb l’etiqueta #CatalàSenseFronteres. En aquest sentit, l’entitat convida tothom a participar-hi a través de la xarxa publicant vídeos que reclamin la reciprocitat total dels mitjans en català des del seu territori amb l’etiqueta de la campanya.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La CCMA frustra el fitxatge de Cristina Puig per Catalunya Ràdio

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha tombat la [...]

La Guàrdia Civil investiga Jaume Clotet pel web del Pacte pel Referèndum

La Guàrdia Civil ha comunicat al director general de Comunicació del Govern, Jaume Clotet, [...]

El periòdic tarragoní l'Indicador d'Economia estrena edició digital

El periòdic gratuït d'informació econòmica de la demarcacio de Tarragona, l'Indicador [...]

El Govern presentarà aviat les bases del Pacte Nacional de l'Audiovisual

El Govern donarà a conèixer pròximament les bases del Pacte Nacional de l'Audiovisual, [...]

Mediaset incrementa els beneficis un 6,74% el primer semestre

El grup Mediaset ha tancat la primera meitat de l'any amb un benefici net de 125,492 milions [...]

El jutge admet el recurs contra l'elecció d'Empar Marco com a directora d'À.

El Jutjat Contenciós Administratius número 5 de València ha admès a tràmit el recurs [...]

La CCMA aprova la producció externa de Catalunya Ràdio

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha finalitzat [...]

La 1 és l'única gran cadena estatal que no emet la declaració de Rajoy

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha declarat aquest dimecres a l'Audiència [...]

La inversió publicitària cau un 1%

Durant el primer semestre de l'any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions [...]

S'incrementa en mig milió la dotació dels ajuts a produccions audiovisuals

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha decidit augmentar en mig milió d'euros la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.