La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha fet públiques les necessitats de continguts en producció associada de Televisió de Catalunya, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals per a la propera temporada. D’aquesta manera, les empreses del sector ja poden presentar les seves propostes de continguts per cobrir les diferents necessitats de programació.

Necessitats de Televisió de Catalunya

De cara a la temporada 2016-2017, la televisió pública podria tenir la necessitat de contractar per a les graelles dels diferents canals els següents continguts:

  • Programes d’entreteniment serialitzable de petit format, familiar, per a tots els públics, com ara concursos i espais infantils atemporals.
  • Docusèries culturals de caràcter divulgatiu que abordin temàtiques com ara natura i territori, societat i cultura.
  • Programes de gran entreteniment de plató, com ara espectacles amb actuacions i públic.
  • Entreteniment de format, com per exemple programes que descobreixen nous talents i en què la idea i el format prenen més protagonisme que els grans recursos.
  • Ficció seriada de gran format destinada al prime time i amb vocació internacional.
  • Ficció de situació, programes de gags i documentals ficcionats.

Tots els continguts han d’estar destinats a un públic familiar, excepte els de ficció.

Necessitats de Catalunya Ràdio i mitjans digitals

Per la seva part, la direcció de Catalunya Ràdio i Mitjans Digitals voldria disposar per a la propera temporada dels següents projectes i continguts per a la graella clàssica i els mitjans digitals:

  • Productes audiovisuals d’entreteniment per a la franja tarda-vespre-nit. Es valorarà el potencial transmèdia de la proposta, la innovació, el format d’autor, i la vocació de crear comunitat amb els oients més enllà de la relació emissor-receptor clàssica.
  • Productes d’entreteniment-humor, de petit format, amb segell propi, que puguin ser emesos a qualsevol hora del dia o la nit i/o també a través dels mitjans digitals, més enllà de l’antena clàssica.
  • Productes d’entreteniment vinculats al fenomen tecnològic, a la comunicació digital a les xarxes socials. Es valorarà especialment la innovació en el format i la creació d’una comunitat entorn al programa a través de les xarxes socials.
  • Productes i programes específics de música clàssica (Catalunya Música) o innovació musical i/o cultural (iCat.cat).
  • Productes específics per a la xarxa: destinats a un públic objectiu més reduït i amb temàtica especialitzada. Es valorarà especialment que el format sigui adient per a la seva difusió a través dels mitjans digitals de la CCMA.

Amb la publicació de les necessitats de continguts per a la propera temporada, la Corporació s’ajusta al que estableix la Norma reguladora del procediment de selecció i contractació de continguts audiovisuals per als mitjans de comunicació de la CCMA, aprovada al febrer, amb la qual es vol donar la màxima transparència a tot el procediment de selecció de projectes, a més de garantir que s’ajusta als principis de publicitat, concurrència, confidencialitat, igualtat i no discriminació.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram