El Mercat de l’Audiovisual de Catalunya, la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Xarxa Audiovisual Local han obert la convocatòria de la segona edició dels Premis MAC, que s’han remodelat. Si l’any passat es dirigien a projectes televisius i radiofònics, ara ho fan a projectes audiovisuals innovadors per a la seva explotació en suports digitals, d’acord amb l’evolució tant tecnològica com del mercat.

A banda, si en la primera edició es podien escollir un màxim de deu projectes finalistes per a TV i cinc per a ràdio (a la pràctica van ser quatre i dos, respectivament), amb dotacions de 6.000 euros per a cadascun dels primers i de 1.000 per als segons, ara només en resultarà un únic projecte guanyador, el qual rebrà una aportació econòmica de fins a 40.000 euros.

Així doncs, els nous Premis MAC contemplen continguts d’entreteniment, divulgació i cultura des d’un plantejament online, sense diferenciar entre categories, ja que s’entenen com a projectes transmèdia. Les propostes presentades han de contemplar obligatòriament i de forma principal l’explotació en suports digitals, podent incloure també la difusió a través de canals radiofònics o televisius, però en una proposta integrada.

Els projectes han d’incloure, a més d’una proposta de contingut i format, una estratègia de comunicació i màrqueting, una estratègia de creació de comunitats digitals i d’interacció amb els públics, i una estratègia de finançament basada en el micromecenatge.

El jurat també valorarà que es puguin adequar amb facilitat a la difusió a través dels canals de la CCMA i dels mitjans adherits a La Xarxa.

Procés

El termini per presentar candidatures finalitza el 31 d’octubre, i de tots els projectes rebuts, el jurat en seleccionarà cinc, que es faran públics el 21 de novembre. Els cinc finalistes participaran en una sessió de pitching el 30 de novembre, i de tots ells, el jurat escollirà un projecte guanyador que es donarà a conèixer el 19 de desembre.

Per desenvolupar la proposta escollida, es preveu un pressupost de fins a 40.000 euros (impostos a part) destinats a la seva producció: 13.000 euros els aportaria la CCMA; 13.000 més La Xarxa; 10.000 provindrien del patrocini comercial, i 4.000 del micromecenatge. En cas que no s’arribi al mínim del crowdfunding o no s’assoleixi del tot l’aportació d’un espònsor, el premi podria quedar desert, a no ser que, d’acord amb el jurat, es convingui modificar el projecte per ajustar-se econòmicament al pressupost resultant.

L’organització tutelarà el procés de producció del projecte guanyador del Premi MAC, que s’hauria d’executar dins dels primers sis mesos de 2017. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram