Els anomenats pitching-talent o talent-days s’estan convertint en habituals a les facultats per aproximar el talent universitaris a les grans empreses, especialment en els àmbits empresarial i de l’enginyeria. El passat mes, però, la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals Blanquerna ja va organitzar un primer talent day especialitzat en comunicació, el primer a Catalunya, segons destaca la institució.

En concret, 31 professionals de 18 empreses periodístiques, audiovisuals, de la publicitat i les relacions públiques i internacionals van realitzar més de 200 entrevistes en una hora i mitja amb més d’una cinquantena d’estudiants i graduats de la Blanquerna. Les persones candidates disposaven de cinc minuts per expressar les seves inquietuds a nivell laboral, i els professionals s’encarregaven d’orientar-los o derivar-los cap al departament que cerqués un perfil semblant al seu.

“Aquesta és una experiència única a casa nostra que devíem a les nostres empreses col·laboradores i als nostres graduats”, afirma el degà de la Facultat, Josep Maria Carbonell. “Sens dubte que aquesta jornada s’ha convertit en un reclam tant per a empreses com per a graduats amb talent desitjosos d’adaptar-se i de cercar sinergies amb el mercat”, afegeix.

“Estem començant a veure nombrosos resultats de segones entrevistes i d’ofertes laborals que mai no s’haurien produït si no hi hagués hagut aquesta aproximació entre Empresa i Universitat”, assenyala per la seva part Carme Basté, vicedegana d’Empresa i Innovació de la Facultat.

A la trovada, celebrada el 9 de juny, hi van assistir directius i responsables de recursos humans de Lavínia, Filmax, El Terrat, Diagonal TV, El Periódico, La Vanguardia, Planeta, Kreab, Maccann WG, Interprofit, Henkel, Value Retail, Scacs, NeoOgilvy, Casa Àsia, Talman Group, Manpower i Talent Search People.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram