La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat un expedient sancionador contra la Cadena Cope per una possible vulneració de la Llei General de la Comunicació Audiovisual amb l’emissió de publicitat de begudes alcohòliques durant transmissions esportives.

La CNMC considera que l’emissió de microespais publicitaris de begudes alcohòliques durant transmissions esportives detectats els dies 15 i 22 de maig podrien suposar un “foment de comportaments nocius per a la salut” i, més concretament, del “consum immoderat i indiscriminat” de les begudes promocionades (Vino La Guita i Ron Arehucas).

Es tractaria d’infraccions administratives de caràcter greu, que comporten multes d’entre 50.001 i 100.000 euros.   

La normativa prohibeix la comunicació comercial de begudes alcohòliques amb menys de 20 graus quan estigui dirigida a menors, fomenti el consum immoderat o associï el consum a la millora del rendiment físic, l’èxit social o la salut.

Ara s’obre un període màxim de sis mesos per a la instrucció de l’expedient i la seva resolució.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram