Durant el primer semestre de l’any, la inversió publicitària s’ha incrementat un 3,8%, segons l’estudi i2p realitzat per Media Hotline, i un 4,7% segons InfoAdex. En ambdós casos, el creixement és inferior al dels sis primers mesos de 2015, quan van registrar pujades del 7,5 i el 7%, respectivament. Els dos estudis també evidencien que els mitjans impresos són els que surten més malparats d’aquesta desacceleració en la inversió.

L’informe d’i2p indica que la inversió publicitària en els primers sis mesos de l’any en el conjunt de l’Estat ha estat de 2.104,2 milions d’euros, un 3,8% superior als 2.012,9 milions del mateix període de 2015. Aleshores, el creixement va ser del 7,5%.

En concret, els sis primers mesos de 2016, la inversió publicitària en televisió ha estat de 1.111,4 milions d’euros (un 8,1% més que l’any anterior), i a internet de 234,5 milions (+16,1%). Per la seva part, en premsa s’han invertit 278,3 milions d’euros (-8,6%); en ràdio, 196,1 milions (-0,8%); en revistes 111,1 (-3,4%), i en dominicals 16,5 milions (-26,3%).

Per la seva part, InfoAdex xifra la inversió publicitària del primer semestre en 2.090,4 milions d’euros, un 4,7% més que els 1.996,5 milions de l’any passat. En els primers sis mesos de 2015 l’increment va ser del 7%.

En aquest cas calcula que la inversió publicitària en televisió ha estat de 1.114,9 milions d’euros (un 9,1% més que l’any anterior); a internet suma 223 milions (+15,2%), i a la ràdio 190,7 milions (+1,7%). En canvi, la inversió en diaris ha estat de 260,5 milions d’euros (-6,5%); en revistes de 127 milions (-3,6%), i en suplements de 14,8 milions (-9,2%). 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram