La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat han fet públics els tres projectes guanyadors dels ajuts comUNIca per al foment del talent jove en continguts audiovisuals, impulsats al desembre.

Els tres projectes seleccionats són: Desenterrant el negre, de Gerard Hugas Serra i Roger Bisbe Alonso, de l’Escola Universitària ERAM (adscrita a la Universitat de Girona); Patates rosses, de Joan Saranova Grimal i David Vilarreal Ignacio, de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona; i Mamás, d’Arantxa Cavanillas Rodríguez, de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (adscrita a la Universitat de Barcelona).

En la primera edició d’aquests premis, coorganitzats amb les 12 universitats catalanes, s’havien presentat un total de 14 projectes que complien amb els requisits de participació. Els tres seleccionats han estat els treballs més creatius, innovadors i de més qualitat tècnica, segons la comissió de valoració.

Els projectes guanyadors permetran als responsables de continguts de la CCMA la seva realització i emissió a través de canals de televisió, ràdio o mitjans digitals de l’ens públic. Els premis comUNIca tenen per objectiu promoure la creació i la innovació per potenciar el talent dels estudiants que s’estan formant en estudis de grau vinculats al món audiovisual.

Els impulsors de la iniciativa també assenyalen que aquesta busca millorar la base per a la formació dels futurs professionals del món de la indústria audiovisual, tot contribuint al desenvolupament i la innovació del sector a Catalunya. A més, assenyalen que són una nova via per a la transferència de talent creatiu a les empreses i institucions del sector, la qual n’hauria d’afavorir la competitivitat i la internacionalització.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram