La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha incoat un expedient sancionador contra cinc agències publicitàries de mitjans: Carat, Media Sapiens, Persuade Comunicación, Inteligencia y Media, i Media by Design Spain.

L’ens regulador considera que hi ha “indicis racionals” de pràctiques anticompetitives consistents en acords o pràctiques concertades per al repartiment, la fixació de preus o altres condicions comercials, i l’intercanvi d’informació sensible en el mercat de serveis d’intermediació publicitària.

Les investigacions de la CNMC, iniciades el passat maig, se centren bàsicament en les licitacions dels contractes per a la realització de les campanyes de publicitat de l’Administració General de l’Estat.  

Els acords entre empreses competidores es consideren infraccions molt greus, les quals poden comportar multes de fins al 10% del volum de negoci de les infractores.

Ara s’obre un període màxim de 18 mesos per a la instrucció de l’expedient i la seva resolució.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram