El darrer Òmnibus de la Generalitat realitzat pel Centre d’Estudis d’Opinió indica que el 46,7% de la població catalana major de 18 anys consumeix continguts audiovisuals a internet. Un percentatge que creix fins al 75,1% en els joves de 25 a 34 anys, i fins al 89% en la franja de 18 a 24 anys. Entre els consumidors, el 76,2% hi accedeix de forma habitual, percentatge que és del 92,2 en la franja d’edat de 18-24 i del 90,2% en la de 25-34.

Dels catalans que consumeixen continguts audiovisuals a internet, el 61,2% ho fa en plataformes de vídeo. En aquest cas també hi ha un consum força més elevat entre els joves: del 82,9% en la franja de 18-24 anys i del 70,3% en la de 25-34.

A banda, en conjunt, el 40% consumeix televisió a la carta; el 31,3% televisió en directe; el 28,5% consumeix continguts en plataformes d’àudio; el 19% escolta ràdio en directe, i el 15,3% escolta ràdio a la carta/podcasts.

Per tipologia de continguts audiovisuals, el 50,2% consumeix informació; el 42% música; el 33,9% humor i entreteniment; el 32,6% ficció; el 27,7% esports; el 15,4% tutorials; el 9,3% informació local; el 3,9% continguts per a adults, i l’1,5% documentals.

El 20,8% interactua mentre mira la TV o escolta la ràdio

L’Òmnibus realitzat pel Centre d’Estudis d’Opinió també indica que el 20,8% dels televidents o oients de ràdio utilitzen internet per comentar, interactuar o completar la informació sobre els programes. Altre cop, com més jove és el consumidor, més elevat és l’ús d’internet: en la franja de 18 a 24 anys anys el percentatge puja fins al 52,8%, i en la de 25 a 34 es queda en el 34%.

Del 20,8% que interactua mentre mira la televisió o escolta la ràdio, el 70,4% ho fa a través de les xarxes socials; el 61,3% utilitza la missatgeria instantània; el 18,7% motors de cerca; el 16% el correu electrònic, i l’11,4% l’aplicació mòbil o web del programa que mira/escolta. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram