comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 Octubre 2016 a les 21:47

El grup Mediapro ha adquirit una participació majoritària de Fandroid, empresa catalana impulsora de la Lliga de Videojocs Professional (LVP), la competició de referència a l’Estat espanyol amb més de 250.000 jugadors registrats. L’objectiu és professionalitzar la LVP, impulsar-la i exportar-ne el model als països on arriben els tentacles de la productora de Jaume Roures. L’operació es produeix en un mercat, el dels eSports, en plena expansió.

Mediapro explica que operadores com ESPN, Sky Sports, Fox Sports, BBC o Yahoo estan apostant per la retransmissió en directe de competicions d’e-sport en les seves plataformes, i han fet significatius moviments per atreure audiències joves, com ara impulsant lligues o llançant canals temàtics.

Per al 2016, el mercat global d’eSports es calcula que generarà una xifra de negoci d’uns 493 milions de dòlars (442 milions d’euros) un creixement del 51,7% respecte l’any passat. A més, segons un estudi de Newzoo (consultora especialitzada en el sector), el creixement es mantindria en percentatges del 45% interanual els propers quatre anys. Els principals factors de desenvolupament es troben en l’increment de la publicitat i els patrocinis, així com en la gestió dels drets audiovisuals sobre els continguts generats.

En el mercat espanyol, la LVP compta amb audiències superiors als 10 milions d’espectadors únics en les seves emissions en directe, a més de 20 milions d’usuaris acumulats en les retransmissions en diferit, amb un creixement del 30% respecte el 2015.

En l’aliança, Mediapro aporta els mitjans, els recursos i la seva experiència en el sector dels drets esportius, la producció audiovisual i la gestió de competicions tradicionals. Per la seva part, Fandroid, creada el 2009, aporta l’experiència en l’àmbit dels eSports i els drets de les principals competicions internacionals per a l’Estat. 

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Preacord per a l'equiparació salarial de Catalunya Ràdio amb TV3

La històrica reclamació de la plantilla de Catalunya Ràdio per equiparar-se salarial i [...]

Enderrock llança una revista digital per a les Balears

El Grup Enderrock ha posat en marxa una edició de la revista digital musical EDR específica [...]

Convocat el Premi Ramon Barnils d'investigació, que incorpora una categoria per a mitjans locals

El Grup Barnils ha obert la convocatòria d'una nova edició del Premi Ramon Barnils de [...]

La CVMC dona el vistiplau a una plantilla inicial de 500 treballadors

La Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació comptarà amb una plantilla inicial de 500 [...]

La revista Tiempo es renova pels 35 anys

El setmanari Tiempo de Grupo Zeta celebra el seu 35è aniversari amb la publicació d'un número [...]

Els treballadors d'estudis d'IB3 congelen les aturades

Els treballadors del servei d'explotació de platós i exteriors d'IB3, subcontractats a través [...]

La CCMA proposa crear un canal per internet compartit entre IB3, À. i TV3

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals proposarà a l'Ens Públic de Radiotelevisió de [...]

La patronal de les ràdios privades commemora els 25 anys de la seva creació

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha commemorat el seu 25è aniversari al Món Sant Benet, a [...]

eldiario.es encadena quatre anys amb beneficis

L'editora d'eldiario.es ha tancat el 2016 amb un benefici net de 340.030 euros, un increment [...]

APG i SPC donen suport als treballadors de Diari de Vilanova

L'Associació de Periodistes del Garraf i el Sindicat de Periodistes de Catalunya han mostrat [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.