El Sindicat de Periodistes de Catalunya ha presentat sengles queixes davant el Consell de la Informació de Catalunya i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya contra l’emissió per part de TV3 d’espots publicitaris protagonitzats per reconeguts professionals de la informació de la cadena. L’organització reclama que Televisió de Catalunya deixi d’emetre uns anuncis que al seu parer “afecten la imatge i els interessos de la CCMA i posen en dubte la credibilitat i la imparcialitat dels seus mitjans”.

En un comunicat, l’SPC diu estar “sorprès” perquè la direcció hagi autoritzat que alguns periodistes d’espais informatius facin publicitat, cosa que al seu parer incompleix l’article 7 del Codi Deontològic de la professió i els punts 1.1.3.3.2 i 2.1.1.2.6 del Llibre d’estil de la CCMA.

Cal recordar que, el passat abril, davant l’augment de les queixes rebudes respecte el conflicte d’interessos dels periodistes més mediàtics que fan publicitat, el CIC va presentar una sèrie de recomanacions que ampliaven el criteri 7 del Codi Deontològic. Un dels vuit punts explicitava: “Els professionals de la comunicació que treballin en programes, diaris o formats informatius en qualsevol suport no han de fer publicitat comercial d’empreses o productes. Tampoc no han de fer publicitat de productes de la seva pròpia empresa”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram