Lluís Marquina.El Consell Professional de TV3 ha tornat a criticar que periodistes relacionats amb els informatius de la cadena protagonitzin campanyes publicitàries. L’òrgan ha assegurat aquest fet incompleix el Llibre d’estil de la CCMA i ha demanat la retirada dels anuncis que actualment s’emeten amb professionals de la casa.

Per una banda, el Consell Professional de TV3 explica que Lluís Marquina, conductor del programa Generació digital i especialista en temes digitals al Telenotícies, ha estat apartat dels informatius mentre dura la campanya que fa per al BBVA. “Sabem que la situació econòmica de la televisió pública és molt difícil, però prioritzar una entrada de diners d’una campanya comercial davant del deure d’informar el millor possible és un error”, lamenta. “No es tracta de treure gent dels TN i mantenir-los a la publicitat, es tracta de treure’ls de la publicitat i mantenir-los als Telenotícies”, reclama.

Per altra banda, el Consell Professional també esmenta el cas d’Helena Garcia Melero i l’anunci que protagonitza per a Caprabo. Malgrat admetre que Divendres no és un programa estrictament informatiu, sí remarca que bona part dels seus continguts i la tertúlia que condueix Garcia Melero tracten temes relacionats amb l’actualitat. A més, l’òrgan assegura que la periodista “encara és reconeguda com a expresentadora del Telenotícies”. Per això, considera “inadmissible” que la direcció de TV3 hagi autoritzat aquest contracte publicitari, el qual al seu parer “afecta la imatge i la credibilitat, tant de la periodista com de la cadena”.

Queixes del Sindicat de Periodistes

Les crítiques del Consell Professional de TV3 s’afegeixen a les del Sindicat de Periodistes de Catalunya, que ha presentat sengles queixes pel conflicte d’interessos davant el Consell de la Informació de Catalunya i el Consell de l’Audiovisual de Catalunya. L’organització considera que la realització de campanyes per part de periodistes d’espais informatius incompleix el Codi Deontològic de la professió i el Llibre d’estil de la CCMA.

Per això, també exigeix que Televisió de Catalunya deixi d’emetre uns anuncis que al seu parer “afecten la imatge i els interessos de la Corporació i posen en dubte la credibilitat i la imparcialitat dels seus mitjans”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram