L’organització del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria ha mostrat la seva satisfacció per l’èxit de participació de la segona edició i el salt qualitatiu dels projectes presentats. “Enguany eren projectes creats per presentar-se davant de les empreses i l’any passat tenien un caire més acadèmic”, assenyala el president del Clúster Audiovisual de Catalunya, Xavier Guitart, qui destaca la importància d’una iniciativa on “les empreses aporten l’experiència i els estudiants el nou talent i les idees”.

De cara a properes edicions del Pitching Audiovisual Universitat-Indústria, l’objectiu és seguir apostant per la internacionalització i obrir-se a més centres universitaris i empreses d’arreu del món.

En aquesta segona edició, celebrada els passats dijous i divendres, van participat 34 estudiants amb 17 projectes (sis en la categoria de ficció, quatre en la de no ficció, quatre més en noves finestres, i tres en format TV), els quals es van exposar davant d’una setantena d’empreses del sector audiovisual català. A més, es van realitzar més de 100 reunions entre estudiants i empreses. En conjunt, la iniciativa va reunir 640 persones.

El Pitching Audiovisual Universitat-Indústria té per objectiu pretén facilitar la professionalització dels alumnes dels últims cursos de grau i màster de Comunicació Audiovisual i Cinema; establir ponts de contacte que facilitin la incorporació a la indústria de les noves promocions universitàries, i poder detectar el talent emergent.

Els centres participants són la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la Facultat Blanquerna-Universitat Ramon Llull, la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat de Lleida, la Universitat de Vic, la Universitat Internacional de Catalunya, La Salle Campus Barcelona-Universitat Ramon Llull, la Universitat Abad Oliba CEU, l’Escola Universitària ERAM de la Universitat de Girona, i l’Escola Superior Politècnica Tecnocampus de Mataró. Com a novetat, enguany s’han al projecte com a convidades la Universitat del País Basc, la Universitat de València i la Filmakademie Baden de Württemberg (Alemanya).

La setantena d’empreses i entitats participants han estat 15-L Films, 8tv, A Contraluz Films, Alguna Pregunta, Antaviana Films, Aved Producciones, BWP, Batabat, Benecé Produccions, Bogaloo Films, Brutal Media, BTV, Cicely Films, Corte y confección de películas, Crearsa, Createl, Deluxe, Diagonal TV, DocsBarcelona, Ebantic, El Terrat, El Videocassette, EGM, Filmax, Filmin, Focus, Gestmusic Endemol, GoodMoment, Grup Broadcaster, Ikiru Films, Imagic TV, Inicia Films, Karavan Films, La Lupa, Lastor Media, Lavinia, Loto Films, Manual Producciones, Mamba Media, Media 3.14 (Mediapro), Microgestió, MiniFilms, Minimal Films, Minimo VFX, Minoria Absoluta, Minushu, Oberon Cinematográfica, Ostia Films, Ottokar, Ovide, Parc Audiovisual, Polar Star Films, Rebelion Terreste, Rec Videoproduccions, Reset TV, Segarra Films, Soul Produccions, Trueday Films, Tviso, TV3, TVE, Utopia Global, Veranda, Verkami, Visyon360 i Zentropa Spain.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram