Després de 12 anys d’activitat, el passat 15 de desembre, el mitjà comunitari Diagonal va publicar el seu darrer número, el 284 (l’activitat al web, de moment es manté). L’aturada, però, és per impulsar un nou projecte més ambiciós i amb un abast més ampli, el Salto.

En el nou mitjà, l’equip de Diagonal estarà acompanyat per almenys una vintena de projectes de comunicació de diferents territoris de l’Estat que ha aplegat per tenir més força i disposar de més recursos i capacitat d’incidència. A més, s’ha posat en marxa una campanya de captació de socis amb l’objectiu d’arribar als 10.000.

El Salto es basa en quatre principis bàsics: independència econòmica de la publicitat de grans empreses i governs; un funcionament democràtic i horitzontal; periodisme de qualitat i rigorós; i cooperació amb projectes afins enlloc de competir.

Paper i web

El projecte aposta pels reportatges d’investigació i les entrevistes en profunditat i estarà format per una publicació impresa mensual amb entre 64 i 80 pàgines i algunes edicions locals, i també per un portal d’actualització diària amb força protagonisme de l’audiovisual. Es preveu llançar un exemplar pilot al febrer; el primer número a l’abril, i el web al maig.

Els mitjans que participen al Salto ho fan amb diferent grau d’implicació. Des de projectes locals que estan conformant nodes en altres territoris fins a mitjans temàtics, passant per col·lectius que treballen en àmbits com el vídeo o la ràdio.

A més, mitjans col·laboradors com Pikara Magazine, La Marea, El Salmón Contracorriente o Wiriko tindran secció pròpia al Salto però mantenint la independència dels seus projectes periodístics.

A banda, el projecte comptarà amb la col·laboració d’una sèrie de mitjans que ja cooperaven amb Diagonal compartint continguts, coordinant cobertures i realitzant investigacions conjuntes, com són Directa, Ahotsa.info o Argia

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram