El setmanari Línia Nord ha editat aquest dijous el seu número 200 consolidant el lideratge en difusió al Barcelonès Nord. La capçalera, fundada l’any 2010 –aleshores com a Línia Badalona–, revalida la seva presència territorial i es confirma com la publicació de referència periodística a la comarca, amb 15.038 exemplars setmanals sotmesos al control d’OJD-PGD.

Coincidint amb aquesta efemèride, l’empresa editora anuncia un ambiciós pla de rellançament progressiu per incrementar continguts, paginació i difusió en els mesos vinents. L’objectiu és poder seguir creixent en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació. En aquest sentit, els plans de la capçalera passen per incrementar el seu pes i arrelament als barris menys cèntrics de Badalona, Santa Coloma, Sant Adrià, Montgat i Tiana.

Línia Nord pertany al Grup Comunicació 21, que edita en xarxa una vintena de capçaleres de proximitat i distribueix 418.617 exemplars certificats a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana, aconseguint arribar a nous targets de lectors complementaris als de la premsa generalista.

Anem per feina

Per Arnau Nadeu, director editorial de la xarxa Línia

200. Número rodó. Efemèride que no és poca cosa. Línia Nord arriba al bicentenar d’edicions, i ho fa des d’una posició de lideratge: som la publicació de referència periodística a la comarca. “Quin mèrit, seguir sortint en paper cada setmana!”, ens dieu molts. Sorpresa barrejada amb dosis variables d’admiració. Això és el que es desprèn de les vostres felicitacions. I no ens ha d’estranyar que sigui així, perquè els primers a matar el paper abans d’hora som nosaltres: els periodistes.

Quin gremi, el nostre! Sempre posant dates de caducitat al que fem, als suports que utilitzem, al que representem. I ves per on, aquí estem: celebrant el número 200 d’un setmanari que ha sabut trobar en el format paper i en fugir de l’allau digital la seva raó de ser. Contradient les profecies apocalíptiques. Deixant que la caducitat la poseu vosaltres, els lectors i els anunciants –còmplices fidels–, en funció de si us som útils o no. Aplicant sentit comú a aquest monstre de la immediatesa que ens devora. Defensant els valors tradicionals del periodisme. La feina ben feta.

I dia rere dia veiem que, a diferència del que prediquen alguns –i certes enquestes municipals–, ens valoreu perquè fem les coses amb reflexió, amb rigor, amb pluralitat. En paper, i també en digital, però sobretot en paper. I als barris. Amb vosaltres. Amb els veïns i els comerciants. Parlant del que us toca de prop, sigui nou o no. Cridaner o no. Aportant-vos valor. Allò de les comunitats de lectors, però de debò. El dia a dia. La teva trucada queixant-te d’una informació que no et fa el pes. El feedback més enllà del comentari web.

Sempre he pensat que, mentre tingui sentit el que fem, Línia Nord tindrà futur. I crec que fins ara, modestament, ha estat així. Ja ens ho direu vosaltres, quan no ens trobeu útils. De moment, nosaltres anem per feina i us ho posarem difícil.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram