comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Gener 2017 a les 16:47

El que fins ara es coneixia com a Barcelona Televisió o BTV ha renovat a fons marca, imatge, identitat i filosofia, en el marc d'una nova etapa com a mitjà transmèdia que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials. Aquest és el cinquè canvi d'imatge des de que va començar a emetre el 1994 i el més profund de tots ells.

La novetat més cridanera i significativa és la nomenclatura, betevé, que camufla la TV i difumina el vincle amb Barcelona. És a dir, es desvincula d'un suport específic i es posiciona per depassar els límits territorials de la ciutat. I és que la voluntat és deixar de ser una televisió local per esdevenir un mitjà dirigit a tots aquells interessats o vinculats d'alguna manera amb Barcelona.

La nova identitat "va molt més enllà d'una necessitat de renovació estètica", ja que també suposa "una adaptació a una nova manera d'entendre la nostra relació amb l'audiència i la ciutat", explica el director del mitjà, Sergi Vicente. "betevé neix des d'un plantejament d'identitat líquida. A partir d'ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d'imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s'adapta en funció de cada entorn en què apareixem", afegeix.

Nou imaginari

La nova etapa també incorpora un nou imaginari visual, present en les noves caretes i separadors gràfics, així com en la campanya promocional amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos. "No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li'n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar", explica Vicente.

L'antiga nomenclatura, btv, només es conserva als espais informatius, que estrenen plató, i en alguns dels programes televisius. A nivell d'imatge també es mantenen els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Nou web unitari

Un altre canvi notori és el del web, ara betevé.cat, que unifica els antics btv.cat i btvnoticies.cat, aixoplugant així tots els continguts produïts a la casa. A més d'una actualització conforme la nova identitat, el portal ofereix més qualitat en imatge i vídeos; presenta una adaptació total als dispositius mòbils;potencia les eines de participació dels usuaris, i permet incorporar nous gèneres periodístics.

"Podem oferir a l'usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat", explica Rosa Alba Roig, directora d'estratègia. betevé.cat també està adaptat per a persones amb discapacitat visual.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Denuncien els continguts 'pseudocientífics' del programa de Cárdenas

L'Associació Espanyola de Comunicació Científica s'ha dirigit al Defensor de l'Espectador de [...]

TV3 canvia la programació matinal pel seguiment de l'actualitat al voltant del referèndum

TV3 ha variat la programació matinal per cobrir l'actualitat informativa generada al voltant [...]

La Guàrdia Civil bloqueja 144 webs pro referèndum

La Guàrdia Civil ha bloquejat l'accés a 144 webs no governamentals que informaven sobre el [...]

Encarna Samitier relleva Arsenio Escolar a 20 Minutos

La periodista Encarna Samitier ha estat nomenada nova directora de 20 Minutos en substitució [...]

AMC Iberia posa en marxa una unitat de producció de 'branded content' multimèdia

AMC Networks International Iberia ha posat en marxa una unitat de producció 360º i [...]

Catalunya Informació estrena dos informatius diaris

Catalunya Informació ha endegat nova temporada estrenant dos nous espais diaris, un per a tot [...]

Facebook fa campanya contra les 'fake news'

Facebook ha posat en marxa a l'Estat una campanya informativa per combatre la difusió de les [...]

Impressors per la Democràcia reivindica la impressió de paperetes per l'1-O

Una dotzena d'empreses impressores i de copisteria de Catalunya s'ha constituït sota el nom [...]

La Guàrdia Civil denuncia Mònica Terribas

La Unió d'Oficials de la Guàrdia Civil ha denunciat Mònica Terribas, directora d'El matí de [...]

El Govern sotmet a informació pública el decret per regular els mitjans comunitaris

El projecte de Decret dels serveis de comunicació audiovisual comunitaris sense ànim de lucre [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

1 Octubre - Referèndum
Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.