comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Gener 2017 a les 16:47

El que fins ara es coneixia com a Barcelona Televisió o BTV ha renovat a fons marca, imatge, identitat i filosofia, en el marc d'una nova etapa com a mitjà transmèdia que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials. Aquest és el cinquè canvi d'imatge des de que va començar a emetre el 1994 i el més profund de tots ells.

La novetat més cridanera i significativa és la nomenclatura, betevé, que camufla la TV i difumina el vincle amb Barcelona. És a dir, es desvincula d'un suport específic i es posiciona per depassar els límits territorials de la ciutat. I és que la voluntat és deixar de ser una televisió local per esdevenir un mitjà dirigit a tots aquells interessats o vinculats d'alguna manera amb Barcelona.

La nova identitat "va molt més enllà d'una necessitat de renovació estètica", ja que també suposa "una adaptació a una nova manera d'entendre la nostra relació amb l'audiència i la ciutat", explica el director del mitjà, Sergi Vicente. "betevé neix des d'un plantejament d'identitat líquida. A partir d'ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d'imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s'adapta en funció de cada entorn en què apareixem", afegeix.

Nou imaginari

La nova etapa també incorpora un nou imaginari visual, present en les noves caretes i separadors gràfics, així com en la campanya promocional amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos. "No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li'n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar", explica Vicente.

L'antiga nomenclatura, btv, només es conserva als espais informatius, que estrenen plató, i en alguns dels programes televisius. A nivell d'imatge també es mantenen els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Nou web unitari

Un altre canvi notori és el del web, ara betevé.cat, que unifica els antics btv.cat i btvnoticies.cat, aixoplugant així tots els continguts produïts a la casa. A més d'una actualització conforme la nova identitat, el portal ofereix més qualitat en imatge i vídeos; presenta una adaptació total als dispositius mòbils;potencia les eines de participació dels usuaris, i permet incorporar nous gèneres periodístics.

"Podem oferir a l'usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat", explica Rosa Alba Roig, directora d'estratègia. betevé.cat també està adaptat per a persones amb discapacitat visual.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.