comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Gener 2017 a les 16:47

El que fins ara es coneixia com a Barcelona Televisió o BTV ha renovat a fons marca, imatge, identitat i filosofia, en el marc d'una nova etapa com a mitjà transmèdia que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials. Aquest és el cinquè canvi d'imatge des de que va començar a emetre el 1994 i el més profund de tots ells.

La novetat més cridanera i significativa és la nomenclatura, betevé, que camufla la TV i difumina el vincle amb Barcelona. És a dir, es desvincula d'un suport específic i es posiciona per depassar els límits territorials de la ciutat. I és que la voluntat és deixar de ser una televisió local per esdevenir un mitjà dirigit a tots aquells interessats o vinculats d'alguna manera amb Barcelona.

La nova identitat "va molt més enllà d'una necessitat de renovació estètica", ja que també suposa "una adaptació a una nova manera d'entendre la nostra relació amb l'audiència i la ciutat", explica el director del mitjà, Sergi Vicente. "betevé neix des d'un plantejament d'identitat líquida. A partir d'ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d'imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s'adapta en funció de cada entorn en què apareixem", afegeix.

Nou imaginari

La nova etapa també incorpora un nou imaginari visual, present en les noves caretes i separadors gràfics, així com en la campanya promocional amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos. "No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li'n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar", explica Vicente.

L'antiga nomenclatura, btv, només es conserva als espais informatius, que estrenen plató, i en alguns dels programes televisius. A nivell d'imatge també es mantenen els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Nou web unitari

Un altre canvi notori és el del web, ara betevé.cat, que unifica els antics btv.cat i btvnoticies.cat, aixoplugant així tots els continguts produïts a la casa. A més d'una actualització conforme la nova identitat, el portal ofereix més qualitat en imatge i vídeos; presenta una adaptació total als dispositius mòbils;potencia les eines de participació dels usuaris, i permet incorporar nous gèneres periodístics.

"Podem oferir a l'usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat", explica Rosa Alba Roig, directora d'estratègia. betevé.cat també està adaptat per a persones amb discapacitat visual.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La CCMA frustra el fitxatge de Cristina Puig per Catalunya Ràdio

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha tombat la [...]

La Guàrdia Civil investiga Jaume Clotet pel web del Pacte pel Referèndum

La Guàrdia Civil ha comunicat al director general de Comunicació del Govern, Jaume Clotet, [...]

El periòdic tarragoní l'Indicador d'Economia estrena edició digital

El periòdic gratuït d'informació econòmica de la demarcacio de Tarragona, l'Indicador [...]

El Govern presentarà aviat les bases del Pacte Nacional de l'Audiovisual

El Govern donarà a conèixer pròximament les bases del Pacte Nacional de l'Audiovisual, [...]

Mediaset incrementa els beneficis un 6,74% el primer semestre

El grup Mediaset ha tancat la primera meitat de l'any amb un benefici net de 125,492 milions [...]

El jutge admet el recurs contra l'elecció d'Empar Marco com a directora d'À.

El Jutjat Contenciós Administratius número 5 de València ha admès a tràmit el recurs [...]

La CCMA aprova la producció externa de Catalunya Ràdio

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha finalitzat [...]

La 1 és l'única gran cadena estatal que no emet la declaració de Rajoy

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha declarat aquest dimecres a l'Audiència [...]

La inversió publicitària cau un 1%

Durant el primer semestre de l'any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions [...]

S'incrementa en mig milió la dotació dels ajuts a produccions audiovisuals

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha decidit augmentar en mig milió d'euros la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.