comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 31 Gener 2017 a les 16:47

El que fins ara es coneixia com a Barcelona Televisió o BTV ha renovat a fons marca, imatge, identitat i filosofia, en el marc d'una nova etapa com a mitjà transmèdia que integra televisió, ràdio, web i xarxes socials. Aquest és el cinquè canvi d'imatge des de que va començar a emetre el 1994 i el més profund de tots ells.

La novetat més cridanera i significativa és la nomenclatura, betevé, que camufla la TV i difumina el vincle amb Barcelona. És a dir, es desvincula d'un suport específic i es posiciona per depassar els límits territorials de la ciutat. I és que la voluntat és deixar de ser una televisió local per esdevenir un mitjà dirigit a tots aquells interessats o vinculats d'alguna manera amb Barcelona.

La nova identitat "va molt més enllà d'una necessitat de renovació estètica", ja que també suposa "una adaptació a una nova manera d'entendre la nostra relació amb l'audiència i la ciutat", explica el director del mitjà, Sergi Vicente. "betevé neix des d'un plantejament d'identitat líquida. A partir d'ara, la nostra imatge no és un simple logotip, sinó un sistema d'imatges i referències que només en el seu conjunt tenen sentit. Des del tipus de lletra als tres colors bàsics, la música o tot el sistema de moviments en pantalla, conformen un univers flexible, que s'adapta en funció de cada entorn en què apareixem", afegeix.

Nou imaginari

La nova etapa també incorpora un nou imaginari visual, present en les noves caretes i separadors gràfics, així com en la campanya promocional amb anuncis en banderoles, marquesines i autobusos. "No volem mostrar la Barcelona dels monuments, sinó la dels petits racons. Una mirada imperfecta, li'n diem, que creiem que encaixa molt millor amb la proximitat emocional, amb el nostre públic que volem buscar", explica Vicente.

L'antiga nomenclatura, btv, només es conserva als espais informatius, que estrenen plató, i en alguns dels programes televisius. A nivell d'imatge també es mantenen els colors corporatius vermell, blanc i negre.

Nou web unitari

Un altre canvi notori és el del web, ara betevé.cat, que unifica els antics btv.cat i btvnoticies.cat, aixoplugant així tots els continguts produïts a la casa. A més d'una actualització conforme la nova identitat, el portal ofereix més qualitat en imatge i vídeos; presenta una adaptació total als dispositius mòbils;potencia les eines de participació dels usuaris, i permet incorporar nous gèneres periodístics.

"Podem oferir a l'usuari una experiència molt més rica gràcies als continguts relacionats. Així podrà descobrir la varietat i, sobretot, la profunditat amb què tractem alguns continguts, sobretot la informació de proximitat", explica Rosa Alba Roig, directora d'estratègia. betevé.cat també està adaptat per a persones amb discapacitat visual.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La Generalitat licita la inserció d'esqueles a diaris impresos

El Departament de la Presidència ha obert el procés de licitació per adjudicar el de gestió [...]

Orient Hontai Capital oficialitza l'adquisició del 53,5% de Mediapro

El fons d'inversió Orient Hontai Capital ha oficialitzat la compra del 53,5% de [...]

El fotoperiodista Manu Brabo exposa els conflictes de l'Orient Mitjà a l'Hospitalet

La Sala Polivalent del Mercat de La Florida de l'Hospitalet de Llobregat acull fins al 25 de [...]

Zeta entra en l'accionariat de la plataforma de màrqueting d''influencers' Fheel

El Grupo Zeta ha tancat un acord de media for equity amb Fheel pel qual entra en [...]

Mèdia.cat, nominat als Premis Llibertat d'Expressió de l'Index on Censorship

L'Observatori crític dels mitjans Mèdia.cat ha estat nominat en la categoria d'activisme [...]

Mediapro acusa la Guàrdia Civil d'atacar les llibertats de creació, informació i pensament

El grup Mediapro ha carregat contra l'informe de la Guàrdia Civil que presenta la producció i [...]

La graella digital de Catalunya Ràdio es renova

Catalunya Ràdio manté l'aposta per la innovació i renova la seva graella digital per segon [...]

Tots els partits insten a internalitzar la plantilla de betevé aquest any

La Comissió de Presidència, Participació i Drets de Ciutadania de l'Ajuntament de Barcelona [...]

Els Premis Zapping distingeixen els valors de 'L'ofici de viure'

L'Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (TAC) ha fet públics els [...]

L'ERO d'El Punt Avui es tanca amb una previsió de 65 baixes

La plantilla d'El Punt Avui ha aprovat el preacord sobre l'expedient de regulació d'ocupació [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.