comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 09 Febrer 2017 a les 21:47

El ple de les Corts ha aprovat per unanimitat el mandat marc de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, el qual estableix els principis i els objectius en què s'ha de basar el nou ens públic. El mandat marc té una vigència de sis anys, prorrogables dos més, i es desenvoluparà amb un contracte programa que s'ha d'elaborar cada tres anys, negociat entre la CVMC i el Govern.

El consens entre tots els grups parlamentaris es va assolir la setmana passada després de dos mesos de negociacions. Per fer possible el suport del PP se li van incorporar 15 esmenes de les 20 presentades i les cinc restants es van transaccionar. D'aquesta manera, es va suprimir qualsevol referència a la l'àmbit lingüístic compartit.

El document contempla el valencià com a llengua vehicular i estableix en un mínim del 35% del temps d'emissió per a obres audiovisuals de productores valencianes independents per fomentar la indústria audiovisual. El mandat marc també rebutja una oferta televisiva que inciti a la violència, especialment la de gènere, així com els comportaments, masclistes, xenòfobs, racistes o les expressions d'odi cap el col·lectiu de lesbianes, gais, transsexuals i bisexuals.

El text també indica que s'ha de tenir especial compte en el tractament de continguts que afectin les víctimes de la violència, de catàstrofes naturals o d'esdeveniments luctuosos, per tal d'evitar que es puguin convertir en objecte d'espectacle.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

TVE pren mesures per evitar noves multes per publicitat encoberta

RTVE ha decidit recórrer davant l'Audiència Nacional les diferents multes imposades per la [...]

Mediapro incorpora la productora de Daniel Burman

La relació entre Mediapro i Oficina Burman puja de nivell. La productora argentina del [...]

La FAPE crea el premi Palabra

La Federació d'Associacions de Periodistes d'Espanya ha obert la convocatòria de la primera [...]

Salvador Enguix, Empar Marco i Josep Ramon Lluch aspiren a dirigir la nova RTVV

El consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ha escollit tres [...]

Núvol fa créixer el seu projecte

Coincidint amb el seu cinquè aniversari (el compleix a l'abril), el digital cultural Núvol ha [...]

Unanimitat per obrir TV3 a la participació ciutadana

La comissió de control parlamentari de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals va [...]

El festival Sitges Next reformula els seus premis

Els dies 5 i 6 de maig se celebrarà la tercera edició del festival d'innovació en comunicació [...]

Lavinia entra en l'accionariat de l'agregador audiovisual Tviso

El grup Lavinia ha adquirit una participació minoritària de la start-up Tviso, un agregador [...]

Línia Vallès arriba a les 600 edicions revalidant el lideratge

El setmanari Línia Vallès ha editat aquest divendres el seu número 600. La capçalera, fundada [...]

Beatriz Setuain, nova directora d'Imagina International Sales

Mediapro ha promocionat Beatriz Setuain Arraiza com a nova directora de la distribuïdora [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.