El president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha destacat que la ràdio en català té una “molt bona salut”, amb prop de 4 milions d’oients, dels quals 3,1 milions l’escolten en català. “La ràdio és un dels mitjans amb més credibilitat, el més proper, que sap transmetre com cap la seva calidesa i les emocions, teixint així una complicitat especial amb la seva audiència”, ha manifestat amb motiu del Dia Mundial de la Ràdio, organitzat per la UNESCO des de fa sis anys.

“La ràdio, de fet, és segurament el mitjà que més vegades ha hagut de sentir allò que desapareixeria amb cada nou servei de comunicació que sorgia, però que ha demostrat que no només era capaç de resistir a aquests nous mitjans, sinó que ha sabut adaptar-se a cada moment, incorporant les xarxes socials, per exemple, i ha demostrat tenir una salut de ferro”, ha afegit Loppacher.

El president del CAC apunta que, actualment, el mitjà s’enfronta a dos grans reptes. Per una banda, la lluita contra les emissores sense llicència, xifrades en 127 segons el Llibre blanc de l’audiovisual de Catalunya, un 12% més que el 2007. “Hem de lluitar de manera més determinada contra aquesta xacra, mitjançant la creació d’una taula amb tots el agents implicats, així com l’establiment d’eines legislatives per suspendre de forma cautelar i immediata aquestes emissions”, afirma.

L’altre gran repte de la ràdio és el de la digitalització, seguint el model ja posat en marxa en altres països europeus. Sobre aquesta qüestió, Roger Loppacher puntualitza que el procés s’hauria de fer de forma gradual i amb el consens de les empreses radiofòniques.

El president del CAC també ha subratllat la importància de la ràdio local per al país, ja que representa una riquesa informativa i augmenta la cohesió territorial, ha destacat Loppacher.

A Catalunya hi ha 778 freqüències de ràdio (postes d’emissió), que ofereixen a la ciutadania 321 emissores diferents, 280 de públiques i 41 de privades. Les publiques es distribueixen en 272 emissores locals, 5 estatals i 3 nacionals; mentre que entre les privades hi ha 18 ràdios locals, 15 d’estatals i 8 de nacionals. La penetració del mitjà en la població és del 58,7%.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram