comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 13 Febrer 2017 a les 16:03

El gener de 1997 va néixer l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) amb el nom d'Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG) i l'objectiu d'agrupar la premsa de proximitat gratuïta del país per tal de poder actuar amb més força.

En els inicis, totes les capçaleres que aixoplugaven eren en paper, i el 2007, quan comptava amb 37 associats, es va obrir als mitjans digitals. L'altre canvi important es va produir el 2014, amb la reconversió en l'AMIC per adaptar-se als nous models comunicatius i poder representar millor els associats. Actualment, l'Associació aplega 280 mitjans, al 50% entre impresos i digitals.

Aquest any, l'AMIC es proposa estimular la innovació en el sector i impulsar accions que potenciïn la visualització de cap a on van els mitjans de proximitat, tant en el desenvolupament de nous productes i formats com en la creació de noves fórmules o models de negoci. La pretensió és consolidar-se com una central de vendes de publicitat i de generació de nous models d'ingressos; ajudar els mitjans a experimentar perquè pugin diversificar la seva oferta i créixer; i contribuir a crear ecosistemes de col·laboració al voltant de la innovació en el sector periodístic de proximitat, segons apunta el seu president, Ramon Grau.

"Amb orgull podem dir que som una Associació on, malgrat la crisi, els editors associats no tanquen, sinó que creixen i diversifiquen la seva oferta de canals d'informació; que construeix escenaris de col·laboració entre mitjans per millorar el conjunt; que incorpora cada cop més mitjans, acostant-se als tres-cents associats; i que actua com a patronal del sector, pensant sempre en el conjunt dels mitjans impresos i digitals, no només amb els associats actuals", remarca Grau.

L'aniversari

Les activitats per celebrar el 20è aniversari es van iniciar al novembre, quan l'AMIC va visitar les institucions europees a Brussel·les, i va presentar l'estudi Models de negoci de la premsa de proximitat: 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l'anàlisi de la innovació digital internacional, de Carmina Crusafon, guanyadora de la primera edició del Premi de Recerca en Models de Negoci per a Periodisme de Proximitat.

El 2017, l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació continuarà treballant en les trobades territorials i la formació. A més, a la primavera l'AMIC celebrarà a Palma la Jornada sobre nous models de negoci de la premsa de proximitat; a meitat d'any Reus acollirà la 20a assemblea de l'entitat, a la qual s'ha convidat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; i a finals de 2017 organitzarà també a Barcelona la sisena Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Estudiants de la UdL posen en marxa una revista digital

Tres estudiants del grau de Comunicació i Periodisme Audiovisuals de la Universitat de Lleida [...]

L'exposició 'La política retratada' repassa els darrers 40 anys a través de l'humor gràfic

El Palau Robert de Barcelona acull fins a l'11 de juny l'exposició La política retratada. La [...]

El Mercat Audiovisual de Catalunya amplia el camp d'acció

La Roca Umbert Fàbrica de les Arts de Granollers acollirà el 14 i el 15 de juny la 18a edició [...]

El Super3 incentiva l'aprenentatge de llengües

El canal Super3 ha posat en marxa la iniciativa It's amazing, la qual promou l'aprenentatge [...]

L'AMIC celebrarà la seva 20a assemblea el 16 de juny a Reus

El proper divendres 16 de juny, Reus acollirà la 20a assemblea general ordinària de [...]

Sanchis vol donar més agilitat al 'mamut' de TV3

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un [...]

La residència Faber ofereix una estada a professionals per desenvolupar projectes periodístics

La residència interdisciplinària Faber d'Olot ha obert una convocatòria per realitzar una [...]

El Servei Meteorològic de Catalunya premia la tasca d''El Temps' de TV3

El Servei Meteorològic de Catalunya ha guardonat Televisió de Catalunya "en reconeixement a [...]

L'auge dels videojocs protagonitza les jornades tecnològiques del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya organitza el proper dimarts la novena sessió de les [...]

Heraldo negocia la compra de Lainformación.com

El grup Henneo, el nou nom que el grup Heraldo va adoptar al setembre, negocia la compra del [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.