comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 13 Febrer 2017 a les 16:03

El gener de 1997 va néixer l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) amb el nom d'Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG) i l'objectiu d'agrupar la premsa de proximitat gratuïta del país per tal de poder actuar amb més força.

En els inicis, totes les capçaleres que aixoplugaven eren en paper, i el 2007, quan comptava amb 37 associats, es va obrir als mitjans digitals. L'altre canvi important es va produir el 2014, amb la reconversió en l'AMIC per adaptar-se als nous models comunicatius i poder representar millor els associats. Actualment, l'Associació aplega 280 mitjans, al 50% entre impresos i digitals.

Aquest any, l'AMIC es proposa estimular la innovació en el sector i impulsar accions que potenciïn la visualització de cap a on van els mitjans de proximitat, tant en el desenvolupament de nous productes i formats com en la creació de noves fórmules o models de negoci. La pretensió és consolidar-se com una central de vendes de publicitat i de generació de nous models d'ingressos; ajudar els mitjans a experimentar perquè pugin diversificar la seva oferta i créixer; i contribuir a crear ecosistemes de col·laboració al voltant de la innovació en el sector periodístic de proximitat, segons apunta el seu president, Ramon Grau.

"Amb orgull podem dir que som una Associació on, malgrat la crisi, els editors associats no tanquen, sinó que creixen i diversifiquen la seva oferta de canals d'informació; que construeix escenaris de col·laboració entre mitjans per millorar el conjunt; que incorpora cada cop més mitjans, acostant-se als tres-cents associats; i que actua com a patronal del sector, pensant sempre en el conjunt dels mitjans impresos i digitals, no només amb els associats actuals", remarca Grau.

L'aniversari

Les activitats per celebrar el 20è aniversari es van iniciar al novembre, quan l'AMIC va visitar les institucions europees a Brussel·les, i va presentar l'estudi Models de negoci de la premsa de proximitat: 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l'anàlisi de la innovació digital internacional, de Carmina Crusafon, guanyadora de la primera edició del Premi de Recerca en Models de Negoci per a Periodisme de Proximitat.

El 2017, l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació continuarà treballant en les trobades territorials i la formació. A més, a la primavera l'AMIC celebrarà a Palma la Jornada sobre nous models de negoci de la premsa de proximitat; a meitat d'any Reus acollirà la 20a assemblea de l'entitat, a la qual s'ha convidat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; i a finals de 2017 organitzarà també a Barcelona la sisena Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.