comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 13 Febrer 2017 a les 16:03

El gener de 1997 va néixer l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) amb el nom d'Associació Catalana de la Premsa Gratuïta (ACPG) i l'objectiu d'agrupar la premsa de proximitat gratuïta del país per tal de poder actuar amb més força.

En els inicis, totes les capçaleres que aixoplugaven eren en paper, i el 2007, quan comptava amb 37 associats, es va obrir als mitjans digitals. L'altre canvi important es va produir el 2014, amb la reconversió en l'AMIC per adaptar-se als nous models comunicatius i poder representar millor els associats. Actualment, l'Associació aplega 280 mitjans, al 50% entre impresos i digitals.

Aquest any, l'AMIC es proposa estimular la innovació en el sector i impulsar accions que potenciïn la visualització de cap a on van els mitjans de proximitat, tant en el desenvolupament de nous productes i formats com en la creació de noves fórmules o models de negoci. La pretensió és consolidar-se com una central de vendes de publicitat i de generació de nous models d'ingressos; ajudar els mitjans a experimentar perquè pugin diversificar la seva oferta i créixer; i contribuir a crear ecosistemes de col·laboració al voltant de la innovació en el sector periodístic de proximitat, segons apunta el seu president, Ramon Grau.

"Amb orgull podem dir que som una Associació on, malgrat la crisi, els editors associats no tanquen, sinó que creixen i diversifiquen la seva oferta de canals d'informació; que construeix escenaris de col·laboració entre mitjans per millorar el conjunt; que incorpora cada cop més mitjans, acostant-se als tres-cents associats; i que actua com a patronal del sector, pensant sempre en el conjunt dels mitjans impresos i digitals, no només amb els associats actuals", remarca Grau.

L'aniversari

Les activitats per celebrar el 20è aniversari es van iniciar al novembre, quan l'AMIC va visitar les institucions europees a Brussel·les, i va presentar l'estudi Models de negoci de la premsa de proximitat: 10 claus per una fórmula més eficient a partir de l'anàlisi de la innovació digital internacional, de Carmina Crusafon, guanyadora de la primera edició del Premi de Recerca en Models de Negoci per a Periodisme de Proximitat.

El 2017, l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació continuarà treballant en les trobades territorials i la formació. A més, a la primavera l'AMIC celebrarà a Palma la Jornada sobre nous models de negoci de la premsa de proximitat; a meitat d'any Reus acollirà la 20a assemblea de l'entitat, a la qual s'ha convidat el president de la Generalitat, Carles Puigdemont; i a finals de 2017 organitzarà també a Barcelona la sisena Jornada Internacional de Mitjans de Proximitat.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El comitè de RTVV trenca amb la Unió de Periodistes

Nou episodi en l'enfrontament que mantenen la Unió de Periodistes Valencians i el comitè [...]

El festival Zoom celebra 15 anys de ficció televisiva

Igualada acull fins diumenge la 15a edició del Zoom Festival Internacional de Ficció [...]

Susana Pérez-Soler presenta el llibre 'Periodismo y redes sociales'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dimecres, a les 19 h, la presentació del [...]

Dos models de premsa forana que poden aportar positivitat a la premsa local

Debatre i reflexionar sobre el futur del sector dels mitjans de proximitat és una bona i [...]

Prisa perd 55 milions

Durant els nou primers mesos de l'any Prisa ha registrat unes pèrdues netes de 55 milions [...]

El CIC insisteix als mitjans en el respecte a la presumpció d'innocència

El Consell de la Informació de Catalunya ha hagut recordar de nou que cal respectar la [...]

Roger Loppacher és elegit vicepresident de la Xarxa de reguladors mediterranis

El president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher, ha estat escollit [...]

Eduard Pujol deixa la direcció de RAC1 per concórrer a les eleccions

El director de RAC1, Eduard Pujol, ha decidit deixar el càrrec i fer el salt a la política. [...]

L'AMIC organitza una jornada sobre present i futur de la premsa de proximitat

L'auditori de La Pedrera de Barcelona acull aquest dimarts 21 la sisena Jornada Internacional [...]

À Punt licita el doblatge de sèries d'animació infantil

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació ha obert el procés de licitació per a la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.