El periòdic quinzenal Línia Gràcia ha publicat aquest dijous el seu número 100 consolidant el seu espai comunicatiu al districte barceloní. La capçalera, fundada l’any 2010, revalida la seva presència territorial i es confirma com una de les publicacions de referència periodística a Gràcia, liderant la difusió amb 13.147 exemplars quinzenals controlats per OJD-PGD.

Coincidint amb aquesta efemèride, l’empresa editora anuncia un ambiciós pla de rellançament progressiu per incrementar continguts, paginació i difusió en els mesos vinents. L’objectiu és poder seguir creixent en un context econòmic que comença a donar símptomes de reactivació. En aquest sentit, els plans de la capçalera passen per incrementar el seu pes i arrelament als barris menys cèntrics del districte, així com seguir reforçant la seva presència a la Vila de la mà dels veïns i els comerciants.

Línia Gràcia pertany al Grup Comunicació 21, que edita en xarxa una vintena de capçaleres de proximitat i distribueix 418.617 exemplars certificats a la ciutat de Barcelona i l’àrea metropolitana, aconseguint arribar a nous targets de lectors complementaris als de la premsa generalista.

Anem per feina

Per Arnau Nadeu, director editorial de la xarxa Línia

100. Número rodó. Efemèride que no és poca cosa. Línia Gràcia arriba al centenar d’edicions, i ho fa des d’una posició de pes: som una de les publicacions de referència periodística al districte. “Quin mèrit, seguir sortint en paper!”, ens dieu molts. Sorpresa barrejada amb dosis variables d’admiració. Això és el que es desprèn de les vostres felicitacions. I no ens ha d’estranyar que sigui així, perquè els primers a matar el paper abans d’hora hem estat i som nosaltres: els periodistes.

Quin gremi, el nostre! Sempre posant dates de caducitat al que fem, als suports que utilitzem, al que representem. I ves per on, aquí estem: celebrant el número 100 d’una publicació que ha sabut trobar en el format paper i en fugir de l’allau digital la seva raó de ser. Contradient les profecies apocalíptiques. Deixant que la caducitat la poseu vosaltres, els lectors i els anunciants –còmplices fidels–, en funció de si us som útils o no. Aplicant sentit comú a aquest monstre de la immediatesa que ens devora. Defensant els valors tradicionals del periodisme. La feina ben feta.

I dia rere dia veiem que, a diferència del que prediquen alguns, ens valoreu perquè fem les coses amb reflexió, amb rigor, amb pluralitat. En paper, i també en digital, però sobretot en paper. I als barris. Amb vosaltres. Amb els veïns i els comerciants. Parlant del que us toca de prop, sigui nou o no. Cridaner o no. Aportant-vos valor. Allò de les comunitats de lectors, però de debò. El dia a dia. La teva trucada queixant-te d’una informació que no et fa el pes. El feedback més enllà del comentari web.

Sempre he pensat que, mentre tingui sentit el que fem, Línia Gràcia tindrà futur. I crec que fins ara, modestament, ha estat així. Ja ens ho direu vosaltres, quan no ens trobeu útils. De moment, nosaltres anem per feina i us ho posarem difícil.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram