comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 07 Març 2017 a les 17:01

La històrica revista contracultural Ajoblanco es prepara per viure una tercera etapa. Al desembre ja va posar un peu obrint un espai al barri de Gràcia, a Barcelona, on es desenvolupen diverses activitats culturals (exposicions, xerrades, projeccions, tallers, etc.) amb l'objectiu de fomentar el debat i la reflexió. Ara, amb el seu fundador Pepe Ribas al capdavant, Ajoblanco es disposa a posar el segon peu: la recuperació de la revista impresa.

El primer número de la nova etapa, de periodicitat quadrimestral, està previst que es publiqui al maig, amb un tiratge de 50.000 exemplars i 132 pàgines sense publicitat. El nou Ajoblanco en paper (que es complementarà amb una edició web) s'estructurarà en tres parts. La primera estarà dedicada a un tema concret, que en el número del retorn repassarà els 17 anys d'absència de la revista. La segona part constarà d'entrevistes, cròniques, reportatges i perfils. I la darrera, de nom El muro, estarà oberta a la participació per donar veu a la cultura underground.

Per finançar la tornada de la revista en paper, s'ha posat en marxa una campanya de micromecenatge amb la qual espera recaptar els 30.000 euros que costa la impressió del primer número.

La revista Ajoblanco va néixer el 1974, impulsada per uns joves identificats amb els ideals llibertaris, amb l'objectiu de fugir de qualsevol tipus d'autoritarisme. La capçalera va aconseguir connectar amb un públic àvid de noves formes d'informació amb un periodisme contracultural que la va caracteritzar fins al seu tancament, el 1980. Posteriorment, la publicació va viure una segona etapa entre 1987 i 1999, però ja amb un plantejament més professionalitzat.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

Josep Gifreu guanya el Premi Irla amb un assaig sobre la 'batalla mediàtica en els fets d'octubre'

El quart poder i la independència. La batalla mediàtica en els "fets d'octubre" del Procés, [...]

Els dominis .cat reculen per la repressió de l'1-O

El .cat compta amb 107.652 dominis, una reducció del 2,25% respecte als 110.129 de l'any [...]

Malestar pel 'veto' als mitjans privats en la presa de possessió de Torra

Quim Torra ha pres possessió com a 131è president de la Generalitat en un acte sobre, breu i [...]

Rivera reclama ampliar ja el 155 als mitjans públics

Pocs minuts abans de la presa de possessió de Quim Torra com a nou president de la [...]

La nova TV valenciana iniciarà les emissions regulars el 10 de juny

À Punt Media posarà en marxa les emissions regulars de la nova televisió pública valenciana [...]

El documental 'Las cloacas de Interior' guanya el 5è Premi Pro-Docs

Las cloacas de Interior, dirigit per Jaume Roures i produït per Mediapro, ha guanyat la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.