La històrica revista contracultural Ajoblanco es prepara per viure una tercera etapa. Al desembre ja va posar un peu obrint un espai al barri de Gràcia, a Barcelona, on es desenvolupen diverses activitats culturals (exposicions, xerrades, projeccions, tallers, etc.) amb l’objectiu de fomentar el debat i la reflexió. Ara, amb el seu fundador Pepe Ribas al capdavant, Ajoblanco es disposa a posar el segon peu: la recuperació de la revista impresa.

El primer número de la nova etapa, de periodicitat quadrimestral, està previst que es publiqui al maig, amb un tiratge de 50.000 exemplars i 132 pàgines sense publicitat. El nou Ajoblanco en paper (que es complementarà amb una edició web) s’estructurarà en tres parts. La primera estarà dedicada a un tema concret, que en el número del retorn repassarà els 17 anys d’absència de la revista. La segona part constarà d’entrevistes, cròniques, reportatges i perfils. I la darrera, de nom El muro, estarà oberta a la participació per donar veu a la cultura underground.

Per finançar la tornada de la revista en paper, s’ha posat en marxa una campanya de micromecenatge amb la qual espera recaptar els 30.000 euros que costa la impressió del primer número.

La revista Ajoblanco va néixer el 1974, impulsada per uns joves identificats amb els ideals llibertaris, amb l’objectiu de fugir de qualsevol tipus d’autoritarisme. La capçalera va aconseguir connectar amb un públic àvid de noves formes d’informació amb un periodisme contracultural que la va caracteritzar fins al seu tancament, el 1980. Posteriorment, la publicació va viure una segona etapa entre 1987 i 1999, però ja amb un plantejament més professionalitzat.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram