El consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació ha escollit À. com a nom de la nova radiotelevisió, que es llegirà com a punt. La proposta triada ha estat presentada per Aftershare, l’agència de Risto Mejide i Marc Ros, entre la vuitantena que havien concorregut al concurs públic.

Per altra banda, Estudio Menta, Dídac Ballester i la mateixa Aftershare són els finalistes per desenvolupar la imatge gràfica de la nova nomenclatura. Els tres tenen 45 dies per presentar una proposta d’identitat visual. Després el consell rector de la CVMC tindrà un màxim de 15 dies per escollir la guanyadora.

La consell rector explica que ha triat el nom d’À. perquè un cop “esgotat el criteri dels nombres”, ha optat per escollir la primera lletra de l’abecedari, que com a tal indica “l’inici, començar des de zero, inaugura alguna cosa nova”. A més, argumenta que la a està inclosa en el nom de les tres províncies que integren el País Valencià. Finalment, sobre l’accent, assenyala que la à tònica és un tret característic del valencià.

La dotació total del concurs és de 50.000 euros: 5.000 per a la proposta de nomenclatura; 5.000 per a cadascun dels tres finalistes del disseny, i 30.000 més per al projecte visual guanyador.

Empar Marco pren possessió

Per altra banda, en la reunió del consell rector d’aquest dimecres, la periodista Empar Marco va prendre possessió com a directora general de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, un cop la setmana passada les Corts van donar el seu vistiplau al nomenament. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram