comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Març 2017 a les 19:33

Crític ha tancat el 2016 amb un benefici de 13.506 euros, amb 143.047 euros d'ingressos i 129.541 de despeses. D'aquesta manera, el mitjà ha aconseguit la viabilitat abans del previst: el pla d'empresa inicial contemplava assolir l'equilibri econòmic en quatre anys, i finalment ha estat en dos i mig, i amb un pressupost i un equip més ampli del previst.

De fet, la cooperativa editora va plantejar per al 2016 uns pressupostos que contemplaven unes pèrdues de 22.000 euros, ja que va iniciar l'any ampliant l'equip i els col·laboradors.

Ara, l'excedent obtingut servirà per eixugar les pèrdues de 2015 (uns 8.000 euros) i afrontar el 2017 amb "més força i solidesa", segons explica Roger Palà, un dels tres socis fundadors. Per afermar el projecte, Crític ha incorporat tres noves periodistes: Laia Soldevila (com a cap de redacció), Laura Aznar i Mar Romero.

A més, aquest any el mitjà incidirà en el vessant audiovisual, consolidant el programa de televisió per internet La Klau Crítica (en col·laboració amb La Klau i Público) i començant a produir continguts audiovisual per completar l'oferta informativa.

Creixen els ingressos publicitaris

Pel que fa als 143.047 euros d'ingressos obtinguts el 2016, el 39,48% (56.478 euros) va correspondre a les subscripcions; el 27,35% (39.125 euros) a la publicitat; el 14,16% (20.254 euros) als projectes desenvolupats com a cooperativa per encàrrecs de tercers; el 8,74% (12.508 euros) per la producció de continguts amb patrocini; el 5,51% (7.882 euros) de la subvenció de la Generalitat, i el 4,75% (6.800 euros) pel patrocini de la revista impresa.

Els ingressos s'han incrementat en tots els àmbits, però destaca el camp publicitari, que ha passat de representar un 15,74% del total a fer-ho un 27,35%. Així, els ingressos provinents de les subscripcions van créixer un 23,09%; de la publicitat, un 185,29%; de projectes, un 10%, i dels continguts patrocinats un 71,41%. Per la seva part, l'import de la subvenció es va quintuplicar.

Pel que fa als 129.541 euros de despeses, el 57,05% (73.899 euros) es va destinar als salaris dels treballadors i el 12,52% (16.217 euros) als col·laboradors, mentre que un 15,71% (20.357 euros) va ser per a la infraestructura; el 8,63% (11.179 euros) per a la producció de la revista, i el 6,09% (7.889 euros) per a projectes.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

IB3 s'enfronta a una reclamació d'Hisenda de 15 milions

El canvi de criteri en l'aplicació de la Llei de l'IVA per part del Ministeri d'Hisenda no [...]

Okdiario va rebre un préstec estatal de 300.000 euros sense avals ni garanties

L'entitat pública estatal ENISA va atorgar el 2016 un préstec de 300.000 euros en condicions [...]

TV3 estrena 'Enganxats', un programa sobre les sèries pròpies

TV3 estrena aquest diumenge, a les 19.50 h, Enganxats, un programa setmanal sobre les sèries [...]

Els dobladors reclamen el nou conveni col·lectiu després de quatre anys sense

Els treballadors del doblatge porten quatre anys sense un marc legal propi que els empari: [...]

El 9 Nou estrena suplement de cap de setmana

El periòdic El 9 Nou ha estrenat un suplement de cap de setmana que s'encartarà cada [...]

Oberta la convocatòria d'articles per als 44ens Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de contribucions d'articles [...]

Bernat Dedéu és condemnat a pagar 18.000 euros per 'insultar' i 'vexar' Lluís Bassets

El Jutjat de Primera Instància número 31 de Barcelona ha condemnat el filòsof i tertulià [...]

El setmanari Catalunya Cristiana arriba als 2.000 números

La revista d'informació i cultura religiosa Catalunya Cristiana publica aquest diumenge el [...]

Globomedia fitxa Javier Olivares

La productora Globomedia ha fitxat en exclusiva el guionista, i productor Javier Olivares [...]

Atresmedia llança un canal de cinema per al mercat hispà

Atresmedia Internacional ha posat en marxa Atrescine, un canal en alta definició dedicat al [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.