comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Març 2017 a les 19:33

Crític ha tancat el 2016 amb un benefici de 13.506 euros, amb 143.047 euros d'ingressos i 129.541 de despeses. D'aquesta manera, el mitjà ha aconseguit la viabilitat abans del previst: el pla d'empresa inicial contemplava assolir l'equilibri econòmic en quatre anys, i finalment ha estat en dos i mig, i amb un pressupost i un equip més ampli del previst.

De fet, la cooperativa editora va plantejar per al 2016 uns pressupostos que contemplaven unes pèrdues de 22.000 euros, ja que va iniciar l'any ampliant l'equip i els col·laboradors.

Ara, l'excedent obtingut servirà per eixugar les pèrdues de 2015 (uns 8.000 euros) i afrontar el 2017 amb "més força i solidesa", segons explica Roger Palà, un dels tres socis fundadors. Per afermar el projecte, Crític ha incorporat tres noves periodistes: Laia Soldevila (com a cap de redacció), Laura Aznar i Mar Romero.

A més, aquest any el mitjà incidirà en el vessant audiovisual, consolidant el programa de televisió per internet La Klau Crítica (en col·laboració amb La Klau i Público) i començant a produir continguts audiovisual per completar l'oferta informativa.

Creixen els ingressos publicitaris

Pel que fa als 143.047 euros d'ingressos obtinguts el 2016, el 39,48% (56.478 euros) va correspondre a les subscripcions; el 27,35% (39.125 euros) a la publicitat; el 14,16% (20.254 euros) als projectes desenvolupats com a cooperativa per encàrrecs de tercers; el 8,74% (12.508 euros) per la producció de continguts amb patrocini; el 5,51% (7.882 euros) de la subvenció de la Generalitat, i el 4,75% (6.800 euros) pel patrocini de la revista impresa.

Els ingressos s'han incrementat en tots els àmbits, però destaca el camp publicitari, que ha passat de representar un 15,74% del total a fer-ho un 27,35%. Així, els ingressos provinents de les subscripcions van créixer un 23,09%; de la publicitat, un 185,29%; de projectes, un 10%, i dels continguts patrocinats un 71,41%. Per la seva part, l'import de la subvenció es va quintuplicar.

Pel que fa als 129.541 euros de despeses, el 57,05% (73.899 euros) es va destinar als salaris dels treballadors i el 12,52% (16.217 euros) als col·laboradors, mentre que un 15,71% (20.357 euros) va ser per a la infraestructura; el 8,63% (11.179 euros) per a la producció de la revista, i el 6,09% (7.889 euros) per a projectes.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El Consell aprova un pressupost de 36,8 milions per als mitjans de la CVMC

L'Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans [...]

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestre de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

VilaWeb llança una edició nocturna imprimible

El proper 29 de juny, VilaWeb estrenarà un nou producte informatiu: VilaWeb Paper. Es tracta [...]

La Federació d'Editors internacionalitza els seus premis

La quarta edició dels premis de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català presenten [...]

El Suprem avala que les 'telecos' fiancin RTVE

El Tribunal Suprem ha avalat que les operadores de telecomunicacions que ofereixen serveis [...]

Catalunya Ràdio fitxa Cristina Puig per a la tertúlia nocturna

Més moviments als mitjans audiovisuals de cara a la propera temporada. A partir de setembre, [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.