comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Març 2017 a les 19:33

Crític ha tancat el 2016 amb un benefici de 13.506 euros, amb 143.047 euros d'ingressos i 129.541 de despeses. D'aquesta manera, el mitjà ha aconseguit la viabilitat abans del previst: el pla d'empresa inicial contemplava assolir l'equilibri econòmic en quatre anys, i finalment ha estat en dos i mig, i amb un pressupost i un equip més ampli del previst.

De fet, la cooperativa editora va plantejar per al 2016 uns pressupostos que contemplaven unes pèrdues de 22.000 euros, ja que va iniciar l'any ampliant l'equip i els col·laboradors.

Ara, l'excedent obtingut servirà per eixugar les pèrdues de 2015 (uns 8.000 euros) i afrontar el 2017 amb "més força i solidesa", segons explica Roger Palà, un dels tres socis fundadors. Per afermar el projecte, Crític ha incorporat tres noves periodistes: Laia Soldevila (com a cap de redacció), Laura Aznar i Mar Romero.

A més, aquest any el mitjà incidirà en el vessant audiovisual, consolidant el programa de televisió per internet La Klau Crítica (en col·laboració amb La Klau i Público) i començant a produir continguts audiovisual per completar l'oferta informativa.

Creixen els ingressos publicitaris

Pel que fa als 143.047 euros d'ingressos obtinguts el 2016, el 39,48% (56.478 euros) va correspondre a les subscripcions; el 27,35% (39.125 euros) a la publicitat; el 14,16% (20.254 euros) als projectes desenvolupats com a cooperativa per encàrrecs de tercers; el 8,74% (12.508 euros) per la producció de continguts amb patrocini; el 5,51% (7.882 euros) de la subvenció de la Generalitat, i el 4,75% (6.800 euros) pel patrocini de la revista impresa.

Els ingressos s'han incrementat en tots els àmbits, però destaca el camp publicitari, que ha passat de representar un 15,74% del total a fer-ho un 27,35%. Així, els ingressos provinents de les subscripcions van créixer un 23,09%; de la publicitat, un 185,29%; de projectes, un 10%, i dels continguts patrocinats un 71,41%. Per la seva part, l'import de la subvenció es va quintuplicar.

Pel que fa als 129.541 euros de despeses, el 57,05% (73.899 euros) es va destinar als salaris dels treballadors i el 12,52% (16.217 euros) als col·laboradors, mentre que un 15,71% (20.357 euros) va ser per a la infraestructura; el 8,63% (11.179 euros) per a la producció de la revista, i el 6,09% (7.889 euros) per a projectes.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

Josep Gifreu guanya el Premi Irla amb un assaig sobre la 'batalla mediàtica en els fets d'octubre'

El quart poder i la independència. La batalla mediàtica en els "fets d'octubre" del Procés, [...]

Els dominis .cat reculen per la repressió de l'1-O

El .cat compta amb 107.652 dominis, una reducció del 2,25% respecte als 110.129 de l'any [...]

Malestar pel 'veto' als mitjans privats en la presa de possessió de Torra

Quim Torra ha pres possessió com a 131è president de la Generalitat en un acte sobre, breu i [...]

Rivera reclama ampliar ja el 155 als mitjans públics

Pocs minuts abans de la presa de possessió de Quim Torra com a nou president de la [...]

La nova TV valenciana iniciarà les emissions regulars el 10 de juny

À Punt Media posarà en marxa les emissions regulars de la nova televisió pública valenciana [...]

El documental 'Las cloacas de Interior' guanya el 5è Premi Pro-Docs

Las cloacas de Interior, dirigit per Jaume Roures i produït per Mediapro, ha guanyat la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.