comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 10 Març 2017 a les 19:33

Crític ha tancat el 2016 amb un benefici de 13.506 euros, amb 143.047 euros d'ingressos i 129.541 de despeses. D'aquesta manera, el mitjà ha aconseguit la viabilitat abans del previst: el pla d'empresa inicial contemplava assolir l'equilibri econòmic en quatre anys, i finalment ha estat en dos i mig, i amb un pressupost i un equip més ampli del previst.

De fet, la cooperativa editora va plantejar per al 2016 uns pressupostos que contemplaven unes pèrdues de 22.000 euros, ja que va iniciar l'any ampliant l'equip i els col·laboradors.

Ara, l'excedent obtingut servirà per eixugar les pèrdues de 2015 (uns 8.000 euros) i afrontar el 2017 amb "més força i solidesa", segons explica Roger Palà, un dels tres socis fundadors. Per afermar el projecte, Crític ha incorporat tres noves periodistes: Laia Soldevila (com a cap de redacció), Laura Aznar i Mar Romero.

A més, aquest any el mitjà incidirà en el vessant audiovisual, consolidant el programa de televisió per internet La Klau Crítica (en col·laboració amb La Klau i Público) i començant a produir continguts audiovisual per completar l'oferta informativa.

Creixen els ingressos publicitaris

Pel que fa als 143.047 euros d'ingressos obtinguts el 2016, el 39,48% (56.478 euros) va correspondre a les subscripcions; el 27,35% (39.125 euros) a la publicitat; el 14,16% (20.254 euros) als projectes desenvolupats com a cooperativa per encàrrecs de tercers; el 8,74% (12.508 euros) per la producció de continguts amb patrocini; el 5,51% (7.882 euros) de la subvenció de la Generalitat, i el 4,75% (6.800 euros) pel patrocini de la revista impresa.

Els ingressos s'han incrementat en tots els àmbits, però destaca el camp publicitari, que ha passat de representar un 15,74% del total a fer-ho un 27,35%. Així, els ingressos provinents de les subscripcions van créixer un 23,09%; de la publicitat, un 185,29%; de projectes, un 10%, i dels continguts patrocinats un 71,41%. Per la seva part, l'import de la subvenció es va quintuplicar.

Pel que fa als 129.541 euros de despeses, el 57,05% (73.899 euros) es va destinar als salaris dels treballadors i el 12,52% (16.217 euros) als col·laboradors, mentre que un 15,71% (20.357 euros) va ser per a la infraestructura; el 8,63% (11.179 euros) per a la producció de la revista, i el 6,09% (7.889 euros) per a projectes.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Minoria Absoluta estrena plataforma de vídeos

El consum de vídeos curts a les xarxes segueix creixent, especialment entre el públic més [...]

El CAC recorda que cal tenir una cura especial en la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat d'aquest dijous a Londres, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha [...]

Ràdio Pineda es renova

L'emissora municipal de Pineda de Mar compta amb unes noves instal·lacions on els seus dos [...]

Convocats els 6ens premis de Premsa Comarcal

L'Associació Catalana de la Premsa Comarcal ha obert la convocatòria de la sisena edició dels [...]

Unidad Editorial millora els resultats econòmics

El grup Unidad Editorial ha tancat el 2016 amb unes pèrdues després d'impostos de 5,4 milions [...]

Neix un Observatori per combatre el discurs d'odi als mitjans

El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha posat en marxa l'Observatori del discurs d'odi als [...]

Denuncien l'ABC per difondre una campanya homòfoba d'Hazte Oír

L'Observatori Espanyol contra la LGBTfòbia ha portat davant la Fiscalia de Delictes d'Odi la [...]

L'agregador audiovisual Tviso aterra a Mèxic

L'start-up catalana Tviso continua amb el seu procés d'internacionalització. Un mes després [...]

Els treballadors de Ràdio Sabadell celebren l'inici del diàleg amb l'Ajuntament

La plataforma de treballadors Ràdio Sabadell Diu Prou celebra que l'Ajuntament hagi obert la [...]

Obren expedient a Canal+ per incomplir amb el finançament de l'audiovisual

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert un expedient sancionador a DTS [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.