comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 16 Març 2017 a les 11:23

L'historiador i periodista Borja Vilallonga ha estat nomenat director del setmanari El Temps. La seva incorporació forma part de la voluntat del seu editor, Eliseu Climent, i el consell d'administració d'emprendre "canvis profunds" en la històrica publicació.

"Cal una revolució a El Temps per ser líders i crear una plataforma digital adequada en el nostre temps, sense perjudici del paper", assenyala al respecte Vilallonga, que també advoca per "tornar als principis fundacionals del projecte, amb un compromís fidel i rigorós".

Un dels seus reptes és apropar el setmanari a la generació millennial. "El Temps ha de parlar el nostre llenguatge, explicar els nostres temes i emprar les nostres eines comunicatives", assegura el nou director, de 32 anys, un menys que la capçalera, on col·laborava com a articulista.

Aquest dimarts, Vilallonga recordava que el primer article que va publicar en un mitjà (Nazis a la Costa Brava) va ser el juliol de 2003 a El Temps, quan tenia 18 anys. Gairebé 14 anys més tard s'hi incorpora per dirigir una nova etapa de la capçalera.

Borja Vilallonga assumeix la direcció d'El Temps després d'haver estat investigador associat a l'École des Hautes Études en Sciences Socialesde París (d'on és doctor en història), investigador postdoctoral a Columbia University i professor visitant a New York University. A la ciutat estatunidenca va compaginar la recerca amb la direcció editorial a l'empresa de traducció Morningside.

Vilallonga també ha estat articulista d'opinió regular durant quatre anys al diari Ara, i també ha publicat a ElNacional.cat, NacióDigital, Vilaweb, Núvol i Diari de Girona, a més de les revistes nord-americanes Jacobin i Algemeiner. Els seus temes se centren generalment en la intersecció entre història i política, amb un interès especial per les configuracions nacionals europees, l'impacte de la religió en les mentalitats, i el paper de la ideologia al segle XXI.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

El jutge admet el recurs contra l'elecció d'Empar Marco com a directora d'À.

El Jutjat Contenciós Administratius número 5 de València ha admès a tràmit el recurs [...]

La CCMA aprova la producció externa de Catalunya Ràdio

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha finalitzat [...]

La 1 és l'única gran cadena estatal que no ha emès la declaració de Rajoy

El president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, ha declarat aquest dimecres a l'Audiència [...]

La inversió publicitària cau un 1%

Durant el primer semestre de l'any, la inversió publicitària ha estat de 2.133,7 milions [...]

S'incrementa en mig milió la dotació dels ajuts a produccions audiovisuals

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha decidit augmentar en mig milió d'euros la [...]

L'Ara.cat torna a liderar el rànquing de diaris digitals en català

Després de 28 mesos de lideratge ininterromput per part de NacióDigital (des de febrer de [...]

'Las cloacas de Interior' triplica l'audiència de Gol

L'emissió de Las cloacas de Interior a Gol dilluns a la nit va registrar un 2,5% de quota de [...]

RTVV va pagar drets d'emissió a través d'empreses pantalla hongareses

Els anys 2004 i 2005, l'antiga Radiotelevisió Valenciana va pagar drets d'emissió de [...]

MFP: l'aliança internacional de les ràdios i televisions públiques en llengua francesa

La recerca de sinergies entre mitjans en llengua catalana, plantejada obertament al llibre [...]

TAC aprova els webs de Super3 i Clan i suspèn els de Boing i Neox Kidz

L'Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals de Catalunya (TAC) ha analitzat els [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.