comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 16 Març 2017 a les 11:23

L'historiador i periodista Borja Vilallonga ha estat nomenat director del setmanari El Temps. La seva incorporació forma part de la voluntat del seu editor, Eliseu Climent, i el consell d'administració d'emprendre "canvis profunds" en la històrica publicació.

"Cal una revolució a El Temps per ser líders i crear una plataforma digital adequada en el nostre temps, sense perjudici del paper", assenyala al respecte Vilallonga, que també advoca per "tornar als principis fundacionals del projecte, amb un compromís fidel i rigorós".

Un dels seus reptes és apropar el setmanari a la generació millennial. "El Temps ha de parlar el nostre llenguatge, explicar els nostres temes i emprar les nostres eines comunicatives", assegura el nou director, de 32 anys, un menys que la capçalera, on col·laborava com a articulista.

Aquest dimarts, Vilallonga recordava que el primer article que va publicar en un mitjà (Nazis a la Costa Brava) va ser el juliol de 2003 a El Temps, quan tenia 18 anys. Gairebé 14 anys més tard s'hi incorpora per dirigir una nova etapa de la capçalera.

Borja Vilallonga assumeix la direcció d'El Temps després d'haver estat investigador associat a l'École des Hautes Études en Sciences Socialesde París (d'on és doctor en història), investigador postdoctoral a Columbia University i professor visitant a New York University. A la ciutat estatunidenca va compaginar la recerca amb la direcció editorial a l'empresa de traducció Morningside.

Vilallonga també ha estat articulista d'opinió regular durant quatre anys al diari Ara, i també ha publicat a ElNacional.cat, NacióDigital, Vilaweb, Núvol i Diari de Girona, a més de les revistes nord-americanes Jacobin i Algemeiner. Els seus temes se centren generalment en la intersecció entre història i política, amb un interès especial per les configuracions nacionals europees, l'impacte de la religió en les mentalitats, i el paper de la ideologia al segle XXI.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Ràdio Palamós treu a concurs la seva programació

L'Ajuntament de Palamós ha obert el procés de licitació per a l'adjudicació dels serveis de [...]

La UPV impulsa un manual d'estil sobre tractament de violència masclista

La Unió de Periodistes Valencians i l'Ajuntament de Castelló han obert la convocatòria d'una [...]

El fotoperiodista Bernardino Hernández guanya el 14è Premi Miguel Gil Moreno

El fotoperiodista mexicà Bernardino Hernández ha estat distingit amb la 14a edició del Premi [...]

El Mobile World Capital Barcelona licita el servei de gabinet de premsa

La Fundació Barcelona Mobile World Capital Foundation ha obert el procés de licitació per a [...]

La plataforma en HbbTV de RTVE, Atresmedia i Mediaset arrencarà el 14 de juny

La plataforma conjunta de continguts amb tecnologia HbbTV que impulsen RTVE, Atresmedia i [...]

Les polítiques digitals guanyen pes en el nou Govern

El nou president de la Generalitat, Quim Torra, va signar dissabte el decret que estructura [...]

Anna Figuera serà la dircom del president Torra

La periodista Anna Figuera Raichs serà la directora de comunicació del nou president de la [...]

Els professionals de TV3 i Catalunya Ràdio plantaran cara si s'activa el 155

No és el primer cop que els professionals alcen la veu quan els atacs contra els mitjans de [...]

Els premis Laus guardonen la trajectòria comunicativa del Sónar

La junta de l'Associació de Directors d'Art i Dissenyadors Gràfics del Foment de les Arts i [...]

'La Marató' de TV3 tanca la recaptació amb 9,7 milions

La 26a edició de La Marató de TV3 va tancar definitivament el període de recaptació de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.