comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Pere Giménez | Actualitzat el 25 Març 2017 a les 10:00

En les primeres declaracions com a nou director de TV3, Vicent Sanchis ja va apuntar que un dels seus objectius era que la cadena fos més àgil per competir amb les privades. Aquest divendres ho va concretar una mica més durant la presentació del seu pla de treball en la seva primera sessió de control parlamentària. Una compareixença a petició pròpia on tots els grups de l'oposició van criticar el seu nomenament i/o com s'havia produït.

Durant la seva intervenció, Sanchis va exposar que vol recuperar el liderat que TV3 tenia fa uns mesos i, per tant, una audiència a la baixa, de manera que es revisarà tota la graella (una tasca que ja havia iniciat el seu predecessor, Jaume Peral). A més, el periodista valencià va recalcar la importància que "la presa de decisions" a l'hora de treballar en la programació "siga més àgil".

Per il·lustrar-ho davant dels diputats, va recórrer a una metàfora. "Televisió de Catalunya és com un mamut, és una gran empresa, amb una gran plantilla, amb molts recursos públics, amb molta despesa condicionada cada any, però lenta en els seus moviments", va dir. En canvi, les televisions privades treballen amb "rapidesa en els moviments, canvis dràstics en la seva programació, alguns pocs escrúpols que no pot assumir de cap manera una televisió pública, i per tant molta més velocitat i eficàcia en la presa de decisions".

Així doncs, Sanchis estudiarà "els sistemes pels quals la contractació i l'emissió de programes es pugan rectificar si no funcionen". La voluntat és que, si un espai no dona el resultat esperat, es pugui substituir "gairebé immediatament".

Graella en proves a l'estiu

En el camp d'informatius, la pretensió del nou director de TV3 és mantenir el seu "nivell de rigor", la pluralitat, la credibilitat i l'audiència. Sobre aquest darrer factor, però, va advertir: "Els informatius de TV3 funcionen, tenen prestigi, són els més vistos, però com a conseqüència també de la pèrdua d'audiència de tota la programació comencen una miqueta a ressentir-se".

On Vicent Sanchis detecta "problemes més seriosos" és en la resta de graella de TV3 i d'alguns dels seus canals. Així, va explicar que la caiguda d'audiència en el daytime és "com una taca d'oli corrosiva que es va encomanant" a la resta de la programació. Segons ell, doncs, cal "tallar aquest moviment de corrosió i intentar fer ofertes que funcionen i que permeten recuperar aquesta audiència".

Per revertir la situació, s'ha començat a treballar en les franges horàries sobre les quals ara hi ha "una mica de joc". Els resultats es concretaran el proper estiu, quan es farà un "esforç" amb espais que puguin provar el que després serà la programació en aquestes franges en l'inici de la propera temporada.

Pel que fa a la resta de canals, també seran revisats: "Han perdut força, recursos, i fins i tot en algun cas algun podria haver perdut sentit", va dir Sanchis. Acte seguit, va senyalar Esport3 afirmant que s'ha de mirar si el concepte amb el qual es va posar en marxa es pot mantenir en la situació actual, amb drets esportius cada vegada més cars que TVC no pot assumir. "Això no vol dir tancar", va puntualitzar. "Cal mirar exactament l'ús, la intenció, la funcionalitat, l'operativitat, el servei públic que fan cadascun d'aquests canals".

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

TV3 es manté segona per tercer mes

Al juliol, la cadena pública catalana ha estat la segona més vista per tercer mes consecutiu [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.