comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 abril 2017 a les 09:25

El grup Henneo, el nou nom que Heraldo va adoptar al setembre, ha adquirit una participació majoritària del diari Lainformación.com amb l'objectiu d'ampliar la seva presència en el sector dels mitjans a nivell estatal i aprofundir en la seva dimensió digital. En la nova etapa, el mitjà estarà més centrat en l'àmbit econòmic i empresarial, sense renunciar l'esfera política, segons explica el nou propietari.

L'operació forma part de la política de creixement del grup aragonès per la via d'oportunitats de negoci. Una estratègia que l'estiu de 2015 el va portar a adquirir el gratuït 20 Minutos, i per la qual després va negociar la compra del diari econòmic Cinco Días, tot i que la va descartar pel preu que demanava Prisa.

L'accionariat el completen el grup La Información (editor del Diario de Navarra) i José Maria García Hoz, editor del digital Lainformación.com des de 2013 a través de DixiMedia.

El desencadenant de l'operació ha estat el litigi pel nom del digital iniciat el 2009 (quan va néixer el mitjà) i que finalment ha guanyat l'editor de Diario de Navarra, soci d'Henneo. I és que una recent sentència del Tribunal Suprem havia condemnat DixiMedia a cessar l'activitat comercial i promocional sota el nom de Lainformación.com, a més del pagament d'una compensació econòmica, segons Dircomfidencial.

Així doncs, Henneo va aprofitar l'avinentesa per tornar a negociar l'adquisició de la capçalera (ja ho havia intentat després de comprar 20 Minutos, però sense acord pel preu), amb unes condicions més favorables a causa de la sentència i amb la complicitat de l'editor de Diario de Navarra.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i Col·legi insten els mitjans a seguir les recomanacions sobre la cobertura d'atemptats

Arran de l'atemptat a Barcelona i Cambrils, el Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el [...]

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.