comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 06 abril 2017 a les 09:25

El grup Henneo, el nou nom que Heraldo va adoptar al setembre, ha adquirit una participació majoritària del diari Lainformación.com amb l'objectiu d'ampliar la seva presència en el sector dels mitjans a nivell estatal i aprofundir en la seva dimensió digital. En la nova etapa, el mitjà estarà més centrat en l'àmbit econòmic i empresarial, sense renunciar l'esfera política, segons explica el nou propietari.

L'operació forma part de la política de creixement del grup aragonès per la via d'oportunitats de negoci. Una estratègia que l'estiu de 2015 el va portar a adquirir el gratuït 20 Minutos, i per la qual després va negociar la compra del diari econòmic Cinco Días, tot i que la va descartar pel preu que demanava Prisa.

L'accionariat el completen el grup La Información (editor del Diario de Navarra) i José Maria García Hoz, editor del digital Lainformación.com des de 2013 a través de DixiMedia.

El desencadenant de l'operació ha estat el litigi pel nom del digital iniciat el 2009 (quan va néixer el mitjà) i que finalment ha guanyat l'editor de Diario de Navarra, soci d'Henneo. I és que una recent sentència del Tribunal Suprem havia condemnat DixiMedia a cessar l'activitat comercial i promocional sota el nom de Lainformación.com, a més del pagament d'una compensació econòmica, segons Dircomfidencial.

Així doncs, Henneo va aprofitar l'avinentesa per tornar a negociar l'adquisició de la capçalera (ja ho havia intentat després de comprar 20 Minutos, però sense acord pel preu), amb unes condicions més favorables a causa de la sentència i amb la complicitat de l'editor de Diario de Navarra.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.