comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 20 abril 2017 a les 12:06

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) ha decidit abandonar la Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català, creada fa menys de tres anys amb les altres dues entitats sectorials: l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) i l'Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC). La mesura deixa sense gaire sentit la seva continuïtat.

El motiu de la sortida de l'AMIC és la "manca d'utilitat" d'una Federació creada, entre d'altres, per potenciar la col·laboració entre les tres associacions i els seus editors. A l'hora de la veritat, però, les iniciatives desenvolupades sota el sostre de la Federació han estat "bàsicament" les mateixes que ja feien prèviament les tres entitats i a les quals s'hi sumava la resta, segons explica el president de l'AMIC, Ramon Grau. És a dir, el Banc de Continguts o les Jornades Internacionals en el seu cas; la Nit de les Revistes i la Premsa en català o l'iQuiosc.cat en el de l'APPEC, o el Llibre blanc de l'ACPC. Per a l'AMIC, per fer projectes conjunts "no cal" mantenir-se en una Federació.

"El dia a dia ens ha demostrat que tothom vol fer el seu camí i es fa molt difícil cedir espai en benefici de la resta; la veritat, no ens sentim gens còmodes i malauradament, sovint els recels han estat presents en aquesta etapa", reconeix Grau en una carta enviada als associats de l'AMIC.

En la missiva, l'entitat remarca que des del primer dia "ha tingut la voluntat de treballar lleialment i conjuntament en fer possible l'esperit d'una autèntica federació", i recorda que en el seu moment va proposar la creació d'una única associació on es fusionessin les tres existents.

L'AMIC, l'associació amb més pes

"Tot i voler fer camí pel nostre compte, com sempre hem fet, la nostra voluntat era i és la de seguir compartint allò de bo per al conjunt que podíem compartir", assegura el president de l'AMIC. Per això, es mostra sorprès i decebut que en la convocatòria de la quarta edició de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català s'hagi prescindit de l'AMIC "sense cap mena d'explicació, ni voluntat de buscar una solució que ho permeti".

A banda, Ramon Grau ressalta que la Federació es va crear també per l'interès de la Generalitat per tal de simplificar la interlocució amb les tres associacions. "Aquest fet, també perpetua una distribució del tot desigual de les subvencions a les entitats", lamenta.

"Des de l'AMIC hem anat creixent i aglutinant la gran majoria de les empreses editores de mitjans impresos i digitals, fet que ens ha portat a ser actualment l'entitat més representativa del país, majoritària en nombre de capçaleres, lectors, volum de negoci i estructura", recorda el seu president.

Vuit anys de camí per crear la Federació i tres per desfer-lo

La Federació d'Associacions d'Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals en Català va néixer oficialment el juny de 2014, no fa ni tres anys, però en va costar vuit per poder-la fer realitat. La creació d'una Federació d'associacions es va començar a plantejar el 2006, es va iniciar el 2008, i es va presentar el maig 2010. L'acord entre les diferents parts, però, no va fructificar, i el projecte va quedar aturat.

El març de 2013, el projecte es va reactivar, i durant l'any següent fins a la seva constitució, l'AMIC, l'APPEC i l'ACPC van acostar posicions per superar les diferències que dificultaven l'entesa, amb la Secretaria de Comunicació vetllant perquè procés fructifiqués.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d’agost

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

Educació en comunicació: l'assignatura pendent

"Resulta inconcebible que en la cultura de la imatge i de les narratives audiovisuals [...]

Consens parlamentari per modificar la governança de la CCMA i el CAC

Tots els grups parlamentaris han acordat de manera unànime tornar al consens a l'hora [...]

La difusió dels diaris en paper es redueix un 9,65%

La pèrdua de difusió dels diaris impresos persisteix. El 2016, a Catalunya, les Illes Balears [...]

À Punt cerca continguts audiovisuals d’entreteniment, culturals i divulgatius

La Societat Anònima de Mitjans de Comunicació, la mercantil encarregada del funcionament d'À [...]

IB3 integra les redaccions d'esports de ràdio i televisió

La direcció d'IB3 ha decidit apostar per la convergència de mitjans i el model [...]

La diversitat en les indústries culturals centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 43 de Quaderns del CAC, que [...]

betevé treu a concurs un programa sobre persones amb discapacitat

betevé ha obert una convocatòria per escollir un projecte audiovisual sobre persones amb [...]

En marxa el 5è concurs de guió de projectes transmèdia

Guionistes Associats de Catalunya i el Mercat Audiovisual de Catalunya han posat en marxa la [...]

TV3 es manté segona per tercer mes

Al juliol, la cadena pública catalana ha estat la segona més vista per tercer mes consecutiu [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.